ادامه جدال قطر و عربستان: من نبودم، تو بودی!

جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 0:19:22
ادامه جدال قطر و عربستان: من نبودم، تو بودی!

تهران- الکوثر: بحث و جدل بین مقامات بلندپایه قطر و عربستان سعودی در این باره ادامه دارد که منظور ترامپ از کشوری که بدون حمایت آمریکا ظرف دوهفته سقوط می‌کند کدام است!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر روز پنج شنبه در پاسخ به سخنان همتای سعودی‌اش عادل الجبیر که از قطر خواسته بود هزینه باقی ماندن نیروهای آمریکایی را در سوریه بپردازد گفت: با همه احترامی که برای وزیر سعودی قائلم‏، این سخنان او ارزش پاسخ دادن ندارد!

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه «فرانس 24» افزود: درک و شعور مردم کشورهای عربی بسیار بیشتر از چیزی است که مقامات سعودی‌ گمان می‌کنند و همه می‌دانند مخاطب سخنان رئیس جمهور آمریکا چه کسی است.

شیخ محمد عبدالرحمان درباره طرح اعزام نیروهای عربی به سوریه برای استقرار به جای نیروهای آمریکایی، تلویحا با این طرح مخالفت کرد و گفت: قطعا هرگونه حضور نظامی بیشتر در سوریه موجب پیچیده شدن دستیابی به راه حل خواهد شد. ما می‌خواهیم راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا شود که انتقال سیاسی را تضمین کند.

عادل الجبیر روز سه شنبه گفته بود، پیش از آن که رئیس جمهور آمریکا به حضور نیروهایش در پایگاه العدید قطر پایان دهد‏، قطر باید به سوریه نیرو بفرستد و اگر آمریکا دست از حمایت قطر بردارد دولت آن ظرف کمتر از یک هفته سقوط می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 0:18:38