چرا پیامبر خاتم (ص) فرمود شعبان ماه من است؟

پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397 - 10:44:15
چرا پیامبر خاتم (ص) فرمود شعبان ماه من است؟

استاد برجسته حوزه گفت مقصود پیامبر اسلام (ص) از نامگذاری ماه شعبان به نام خود صرفا یک نامگذاری نبود بلکه می خواست معانی ژرفتری از این نامگذاری را تبیین کند.

 

تهران- الکوثر:  شیخ اسد محمد قصیر استاد برجسته علوم اسلامی در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر به بیان اسرار وآداب ماه شعبان پرداخت وبا اشاره به نامگذاری ماه شعبان بنام پیامبر(ص) گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) هنگامی که هلال ماه شعبان را رؤیت می فرمود شخصی را به مرکز مدینه منوره می فرستاد که از طرف ایشان ندا دهد: «ماه شعبان ماه من است خداوند رحمت کند کسی را که مرا در ماه خودم یاری کند».

این پژوهشگر اسلامی به بیان این موضوع پرداختن وگفت: برخی تصور می کنند اینکه ماه شعبان ماه پیامبر (ص) است، صرفا یک عنوانی است برای این ماه، درصورتیکه اینگونه نیست وبسیار عمیق تر از این است. شعبان ماه من است یعنی «ای مسلمان در این ماه تو مهمان من هستی، مهمان محمد (ص) کریمترین خلق خدا».

شیخ اسد محمد قصیر افزود: در بین مخلوقات خداوند هیچ کس والاتر، پاکتر، باصفاتر وکریمتر از رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) نیست و اهل کرم، اهل بیت علیهم السلام هستند.

همچنین بخوانید: برای درک شب قدر از ماه رجب آغاز کنید

استاد برجسته علوم اسلامی از مسلمانان خواست از سنت پیامبر (ص) در این ماه پیروی کنند و هر سال در اول ماه شعبان در مأذنه ­ها و رسانه­ ها این پیام محمدی (ص) (شعبان ماه من است رحمت خدا بر کسی که مرا در ماه خودم یاری کند) را به گوش هر مسلمانی که هلال شعبان را می بیند، برسانند.

وی در پایان به بیان معنی ضیافت پیامبر و خوان گسترده محمدی (ص) پرداخت وگفت: این خوان گسترده به این معنی است که به برکت حبیب خدا حضرت محمد (ص) هر عمل صالحی در این ماه دو برابر پاداش دارد.



از صفحه دین و زندگی الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397 - 10:44:9