فرافکنی عادل الجبیر: قطر به سوریه نیرو اعزام کند!

چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397 - 13:28:35
فرافکنی عادل الجبیر: قطر به سوریه نیرو اعزام کند!

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد قطر اگر خواستار ادامه حمایت آمریکا از خود است باید به سوریه نیرو اعزام کند!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عادل الجبیر اعلام کرد قطر باید قبل از لغو حمایت آمریکا از این کشور و خارج کردن نظامیانش از پایگاه هوایی العدید، هزینه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را بپردازد و نیروهای نظامی‌اش را به آنجا اعزام کند.

الجبیر با اشاره به اظهارات ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی‌اش با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، مدعی شد منظور رئیس ‌جمهور آمریکا از این سخن که «اگر آمریکا حمایتش را بردارد برخی رژیم‌ها ظرف یک هفته سقوط می‌کنند» دولت قطر بوده است.

وزیر خارجه عربستان افزود: اگر آمریکا نیروهایش را از پایگاه نظامی العدید قطر خارج کند رژیم این کشور ظرف کمتر از یک هفته سقوط می‌کند.

دونالد ترامپ در کنفرانسی با امانوئل مکرون گفت برخی کشورهای ثروتمند خاورمیانه هزینه‌های زیادی برای آمریکا به خاطر حمایتش از این کشورها دارند و آمریکا تلاش می‌کند که سربازان این کشورهای ثروتمند را جانشین نیروهای آمریکایی در سوریه کند. سخنان ترامپ بیشتر مناسب حال عربستان و امارات به عنوان دوکشور ثروتمند خلیج فارس است که امکان اعزام نیرو به خارج را دارند ولی ظاهرا وزیر خارجه سعودی که کشورش نمی‌خواهد نیرو به سوریه اعزام کند کشور کوچک و کم جمعیت قطر را مخاطب ترامپ می‌پندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397 - 13:28:21