تروریست ها برای حمله شیمیایی به نیروهای دولتی سوریه آماده می شوند

پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 10:31:6
تروریست ها برای حمله شیمیایی به نیروهای دولتی سوریه آماده می شوند

دمشق- الکوثر: یک منبع دیپلماتیک نظامی روز پنجشنبه اعلام کرد عناصر مسلح در جنوب سوریه قصد دارند ضد نیروهای دولتی سوریه یک رشته حملات شیمیایی همزمان انجام دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این منبع تصریح کرد شبه نظامیان احتمالا درحال توطئه چینی برای اجرای حمله ای شیمیایی علیه غیرنظامیان و در عین حال حملات همزنان بر ضد نیروهای دولتی سوریه در شهرهای درعا ، البعث و مناطق حومه هستند.

وی گفت:گروه تروریستی جبهه النصره برای اجرای تهاجم مشترک نظامی علیه نیروهای دولتی با طرح ادعای نقض رژیم آتش بس در نواحی عاری از تنش برنامه ریزی می کند.
به گفته این منبع ، مقر عملیاتی جبهه النصره اوایل آوریل از دیگر گروه ها برای اجرای تهاجم مشترک بر ضد نیروهای دولتی دعوت به عمل آورده است. این نیروها با حمایت و پشتیبانی آمریکا درصدد ایجاد یک منطقه خودمختار در نواحی تحت کنترل خود در منطقه هستند.
این  منبع دیپلماتیک تصریح کرد : «‌ تنش ها در جنوب سوریه طی چند هفته گذشته تشدید شده است. به رغم ادعاهای آمریکا گروه تروریستی داعش همچنان در دره یرموک در کنار ارتش ازاد سوریه و جبهه النصره نقش عمده ای ایفا می کند . هدف نهایی آنها تصرف اراضی لازم و ایجاد یک منطقه خودمختار تحت حمایت آمریکا خارج از کنترل دمشق با پایتختی درعاست ، شبیه آنچه هم اکنون در شمال شرق سوریه شاهد هستیم.
این منبع نظامی تاکید کرد: گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و نیز تروریست های جبهه النصره در جنوب سوریه حدود دوازده هزار جنگجو و صدها یگان تجهیزات نظامی در اختیار دارند که اسرائیل و اردن در اختیار آنها قرار داده اند. افزون بر آن کاروان های آمریکایی حامل آنچه که ادعا می شود کمکهای بشردوستانه است ، در حال تردد و ورود به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان در منطقه هستند.
به گفته این منبع ، هیچکس نمی داند این کاروان ها چه چیز حمل می کنند زیرا آمریکایی ها کنترل کامل روند حمل این محموله ها را در اختیار دارند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

لینک کانال الکوثرفارسی در سروش اینجا

لینک کانال الکوثرفارسی در تلگرام اینجا


پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 10:30:59