آيا عراق به سوريه نيروی نظامی اعزام می‌کند؟

پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 6:7:6
آيا عراق به سوريه نيروی نظامی اعزام می‌کند؟

بغداد- الکوثر: مشاور امنیت ملی عراق گفت موضع رسمی بغداد، مخالفت با اعزام نیروهای کشورهای عربی به سوریه به منظور استقرار به جای نظامیان آمریکایی در این کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فالح الفیاض در مصاحبه ای تلويزيوني درباره پیشنهاد استقرار نیروهای نظامی عربی به جای نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: گمان نمی‌کنم پیشنهاد اعزام نیروهای عربی به سوریه به جای نیروهای آمریکایی، جدی باشد. من گمان نمی‌کنم که کشورهای عربی توان اعزام نیرو به میدان ملتهب سوریه را داشته باشند.

مشاور امنیت ملی عراق در ادامه اظهار داشت: رفتن برای جنگیدن در سوریه یک گردش نیست، برخی از کشورها پول‌های هنگفتی را در درگیری‌های سوریه خرج کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ما علنا با دولت سوریه در ارتباط هستیم و اوضاع عراق و سوریه به هم مرتبط است. وظیفه ما هماهنگی با دولت سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم است. الفیاض گفت: من معتقدم که موضع رسمی بغداد، مخالفت با اعزام نیروهای عربی به سوریه است.

درباره حضور نظامیان خارجی در عراق نیز مشاور امنیت ملی این کشور گفت: ما مخالف ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی و حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم. تعداد مستشاران نظامی خارجی در عراق باید محدود و بر اساس نیازهای کشور باشد.

فالح الفیاض درباره انتخابات آینده عراق نیز با اشاره به این که هیچ فهرستی نمی‌تواند به تنهایی دولت آینده را تشکیل دهد افزود: انتخابات، واقعیت جدیدی را رقم خواهد زد و بر اساس آن درباره آینده کشور تصميمگیری خواهد شد.

مشاور امنیت ملی عراق با اعلام این که هیچ فهرستی به تنهایی نمی‌تواند در عراق دولت تشکیل دهد گفت: ما از نخست‌وزیری العبادی در دولت آینده حمایت خواهیم کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 6:6:59