گلوبال ریسرچ: حمله به سوریه صرفا برای حفظ آبرو بود!

دو شنبه 27 فروردین 1397 - 10:41:46
گلوبال ریسرچ: حمله به سوریه صرفا برای حفظ آبرو بود!

تهران- الکوثر: پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ حمله محدود بامداد شنبه به سه منطقه در سوریه را تلاشی برای حفظ آبروی چهره های تندرو در دولت آمریکا دانست که بر اجرای حملات به سوریه تحت هر شرایطی پافشاری می کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گلوبال ریسرچ در یادداشتی به قلم پل رابرتز نوشت: از حمله موشکی محدود آمریکا به نظر می رسد ارتش آمریکا توانسته است بر جان بولتون تندرو فائق آید و از حمله ای که منجر به واکنش روسیه شود، خودداری کند. در حملات بامداد شنبه هیچ یک از پایگاههای مهم سوریه هدف قرار نگرفت و هیچکدام از اتباع روسیه هم آسیب ندیدند.

سفیر آمریکا در روسیه نیز گفت به منظور جلوگیری از هرگونه برخوردی، حملات آمریکا به سوریه با هماهنگی روسیه انجام شد. برخی از کارشناس روس بر این باورند که این حمله آمریکا صرفا جهت حفظ آبرو و حیثیت ترامپ بوده است. نتیجه این اقدام این بود که ترامپ با نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی اقدام تجاوزکارانه ای مرتکب شده و اعتبار خودش و آمریکا را بیشتر از بین برده است.

اما چطور از درگیری میان آمریکا و روسیه اجتناب شد؟ به نظر می رسد روسای ستاد مشترک ارتش آمریکا ریسک درگیری با روسیه را نمی پذیرند. البته نه بخاطر این که آنها افرادی اخلاق مدار تر هستند و نگران تعداد کشته ها و زخمی ها هستند بلکه مخالفت آنها صرفا به این دلیل است که کشتی های نیروی دریایی آمریکا در مقابل سیستم های تسلیحاتی جدید روسیه نمی توانند از خود محافظت کنند. حمله ای که باعث واکنش روسیه شود می تواند به غرق شدن کشتی های آمریکایی منجر شود و شکست تحقیر آمیزی را برای آمریکا به همراه داشته باشد که به معنای بی اعتبار شدن قدرت نظامی آمریکا است. اما از دیدگاه بولتون، پوتین هیچ کاری انجام نخواهد داد. از دیدگاه او روس ها از قدرت نظامی آمریکا آنقدر می ترسند که هیچ واکنشی به حمله آمریکا علیه نیروهایشان یا نیروهای سوریه نشان نخواهند داد. بولتون می گوید روس ها همان کاری را می کنند که همیشه انجام می دهند، آنها به سازمان ملل شکایت می کنند و رسانه های غربی هم مانند همیشه آنها را نادیده خواهند گرفت.

اما حملات محدود به مواضعی در سوریه که از قبل تخلیه شده بودند نشان داد مقامات ارتش آمریکا که واقع بین تر هستند، در این مورد توانسته اند بر تندروهایی نظری بولتون که حضور پررنگی در کابینه دونالد ترامپ دارند غلبه کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 فروردین 1397 - 10:41:29