ابداع فناوری جدید برای سنجش قند خون بدون نیاز به نمونه گیری

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 18:16:11
ابداع فناوری جدید برای سنجش قند خون بدون نیاز به نمونه گیری

تهران- الکوثر: فناوری جدیدی ابداع شده است که امکان سنجش قند خون را بدون نیاز به سوزن زدن یا گرفتن نمونه خون به شکلی دیگر، فراهم می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر آدلنا ایلای به خبرگزاری رویترز گفت فناوری جدید احتمالا نخستین روش سنجش قند خون بدون نیاز به نمونه گیری به منظور کنترل میزان قند خون طی روز است. در این روش فقط کافی است دستگاه مورد نظر روی پوست قرار داده شود.

اکنون مبتلایان به دیابت مجبورند به طور منظم میزان قند خون را اندازه بگیرند تا میزان داروی مورد نیاز را اندازه گیری کنند و این کار بدون گرفتن نمونه خون امکان پذیر نیست.

خانم دکتر ایلای و تیم او موفق شدند دستگاهی بسازند که با قرار گرفتن روی پوست می تواند میزان قند خون را از روی مایعی که مستقیما زیر پوست قرار دارد اندازه گیری کند. در آزمایش ها، نتایج به دست آمده با دستگاه جدید به نتایج به دست آمده از طریق گرفتن نمونه خون بسیار نزدیک بوده است. با این حال محققان معتقدند دستگاه جدید نیاز به توسعه بیشتری دارد تا به ابزاری در دسترس و ساده برای سنجش قند خون بدون نیاز به نمونه گیری تبدیل شود.

دکتر ایلای گفت: این دستاورد نه فقط برای مبتلایان به دیابت نوع یک که به شدت نیازمند کنترل قند خون در طول روز هستند بلکه برای مبتلایان به دیابت نوع دوم بسیار مهم است که شمار آنها به سرعت در حال افزایش است. این ابزار به این بیماران امکان خواهد داد به شیوه ای ساده و بی دردسر قند خون را در سطح طبیعی نگه دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 18:16:6