تل آویو نگران نتیجه معکوس تجاوز به سوریه است

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 13:37:57
تل آویو نگران نتیجه معکوس تجاوز به سوریه است

بیروت- الکوثر: ارزیابی های مقامات رژیم صهیونیستی نشان می دهد تجاوز روز گذشته آمریکا و متحدانش به سوریه جایگاه بشار اسد رئیس جمهور سوریه را تقویت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی العهد لبنان در گزارشی نوشت: اظهارات ناظران و تحلیلگران صهیونیست نشان می دهد آنها آمریکائیها را به خاطر حمله روز گذشته سرزنش کردند زیرا این حمله در حجمی که اسرائیل انتظار داشت، نبود. از سوی دیگر تل آویو نگران است مبادا این حمله هوایی سبب تقویت جایگاه بشار اسد رئیس جمهور سوریه شود.

در این زمینه عاموس گلعاد ژنرال ذخیره و رئیس سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به رادیو «اسرائیل کان» گفت: آمریکائیها به ما خبر می دهند اما با ما در زمینه حملاتشان در منطقه هماهنگ نمی کنند. وی افزود اسرائیل در مسیر برخورد و مقابله با ایران قرار دارد و آنها خواستار گشودن جبهه جدیدی در مرزهای ما با سوریه هستند و ما چنین اجازه ای نخواهیم داد.

گلعاد گفت: بازتاب رسانه ای گسترده حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، جایگاه بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) را تقویت می کند. این حمله اوضاع راهبردی را در سوریه تغییر نخواهد داد و اوضاع مثل قبل ادامه خواهد یافت.

وی افزود اجرای این حمله نوعی آرام کردن وجدان و رفع سرزنش ها از سر دولتهای غربی است که بگویند در قبال حمله شیمیایی در سوریه سکوت نکردند.

گلعاد درباره شکستهای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل این بار هم نتوانست نظر متحدش آمریکا را برای حمله به اهداف ایرانی جلب کند بنابراین اسرائیل در مقابله با ایران تنها خواهد ماند. وی تاکید کرد حمله محدود به سوریه به معنی تغییر قواعد بازی نیست و امور به وضع سابق بازخواهد گشت.

تحلیلگر نظامی رادیو ارتش اشغالگر نیز به نوبه خود گفت این حمله قواعد بازی در سوریا را نشکست. وی افزود به احتمال قوی آمریکا و روسیه از طریق ترکیه با هم معامله کردند که آمریکا بطور نمادین حمله کند و همین اتفاق افتاد و روسیه مثل گذشته به کار خود در سوریه ادامه می دهد.

از سوی دیگر ران بن براک نائب رئیس سابق «موساد» به رادیو ارتش اشغالگر گفت رژیم (صهیونیستی) اکنون در مقابله مستقیم با ایران قرار دارد و ایران سعی کرد ماه گذشته با استفاده از هواپیمای بدون خلبان قواعد بازی را تغییر دهد و اسرائیل نیز در مقابل، به پایگاه تی-4 که هواپیما از آنجا خارج شده بود، حمله کرد. واکنش ایران به این حمله، پاسخ مستقیم، پاسخ از طریق گروههایی که از آنها حمایت می کند یا پاسخی شبیه به حمله به سفارتمان در آرژانتین خواهد بود.

نائب رئیس «موساد» به رادیو ارتش اشغالگر گفت ما در روابطمان با روسیه مثل کسی هستیم که روی لبه تیغ راه می رود، روسیه متحد ما نیست بلکه هماهنگی و تفاهم وجود دارد و ماموریت ما این است که روسیه را در همه مسائل مرتبط با ایران بیطرف نگه داریم.

ایال زیسر رئیس مرکز «دایان» در دانشگاه «تل آویو» نیز گفت حمله علیه دولت بشار اسد با تاخیر انجام شد و محدودتر از حد لازم بود. این یک پیام نمادین است که تاثیری بر وضع اسد نخواهد داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 13:37:46