هنیه از آغاز مرحله جدید مقاومت خبرداد

دو شنبه 20 فروردین 1397 - 23:14:8
هنیه از آغاز مرحله جدید مقاومت خبرداد

غزه- الکوثر: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از آغاز مرحله جدیدی از مقاومت صلح آمیز در نوار غزه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هنیه در سخنانی در اردوگاه «العوده» در شرق شهر غزه گفت: ملت فلسطین در نوار غزه به منظور کسب استقلال ملی و مبارزه با تبعیض نژادی، در همه جبهه‌ها وارد نبرد شده است. وی افزود: غزه‌ای که آن را محاصره و مردم آن را گرسنه نگه داشتند و علیه آن توطئه کردند تا در مقابل مقاومت بایستد و تسلیم شود، امروز با جوانان و پیران و کودکان خود در مقابل محاصره کنندگان و اشغالگران قیام کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: مردم فلسطین امروز با راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره، آغاز مرحله سیاسی جدیدی را اعلام کرده‌اند. آن‌ها صفحه ذلت، مذاکرات بیهوده و هماهنگی امنیتی را بسته و مرحله رذیلت سیاسی و ایدز سیاسی را که برخی فلسطینی ها به آن آلوده شده‌‌اند، پشت سر گذاشته اند... غزه هرگز کوتاه نخواهد آمد و اسرائیل را به‌رسمیت نخواهد شناخت.

هنیه افزود: غزه از طریق این راهپیمایی مبارک، وارد مرحله جدیدی از مقاومت صلح‌آمیز و مردمی شده است. وی تاکید کرد: راهپیمایی صلح آمیز بازگشت، اهدافی استراتژیک را محقق کرد و این راهپیمایی آرمان فلسطین را بار دیگر در کانون توجه جهانی قرار داد.

هنیه در ادامه گفت: کودکان غزه به تمام مردم دنیا معنای مردانگی را از طریق راهپیمایی‌های صلح‌آمیز بازگشت نشان دادند. برخی تلاش کردند که مسأله فلسطین را دفن کنند، اما راهپیمایی بازگشت، مسئله فلسطین را به وضعیت حقیقی آن برگرداند. اکنون رژیم اشغالگر سرگردان است و نمی‌داند چگونه با هزاران نفری که به شیوه صلح‌آمیز به دنبال حق خود هستند، برخورد کند... راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره، موضوع آوارگان و حق بازگشت را در کانون توجه قرار داد و ضربه‌ای شدید به معامله قرن وارد ساخت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 فروردین 1397 - 23:14:1