دبیرکل جنبش نجباء عراق : مبارزه نظامی و فرهنگی با اشغالگران اولویت ما است

دو شنبه 20 فروردین 1397 - 14:23:51

بغداد - الکوثر : شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق تاکید کرد مبارزه نظامی ، فکری و فرهنگی با اشغالگران و تکفیریهای وهابی در عراق و منطقه در صدر اولویتهای این جنبش قرار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق با حضور در برنامه «لقاء خاص» شبکه جهانی الکوثر گفت جنبش النجباء در سال 2013 برای مبارزه با داعش و القاعده تشکیل شد و نام رسمی آن حزب الله نجباء است و از جوانانی تشکیل شده است که سابقه ای درخشان در جهاد و مقاومت دارند. 

آمریکاییها بیشترین تلفات را از مقاومت اسلامی در عراق متحمل شدند

الکعبی افزود این جوانان کسانی هستند که در گذشته با رژیم صدام جنگیدند و در داخل عراق با این رژیم مخالفت و مبارزه کردند و پس از سرنگونی رژیم صدام نیز با اشغالگری آمریکا مبارزه کردند و ما تا بیرون راندن و وارد آوردن تلفات و خسارتهای سنگین به اشغالگران آمریکایی به مبارزه ادامه دادیم. سران بلندپایه آمریکایی در آن زمان اذعان کردند که این جوانان ، یعنی مقاومت اسلامی که مورد حمایت ایران است تلفات سنگینی به نیروهای آمریکایی وارد کردند. آمریکاییها به هیچ وجه قصد خروج از عراق را نداشتند اما مقاومت اسلامی و مقاومت جوانان عراقی به ویژه النجباء بود که آنها را مجبور به خروج از عراق کرد.

همزمان در دو جبهه در عراق و سوریه جنگیدیم

وی درباره نقش موثر جنبش النجاء در مبارزه با تروریستهای تکفیری گفت ما بر اساس تجربه طولانی که از زمان مبارزه با صدام و اشغالگران آمریکایی داشتیم وارد مبارزه با داعش و گروههای تکفیری شدیم و همزمان در دو جبهه عراق و سوریه پیروزیهای مهمی به دست آوردیم. ما از سوریه خارج نشدیم و همزمان هم در جبهه موصل و هم در جبهه حلب با تروریستها جنگیدیم و در هر دو جبهه با وجود اینکه آمریکاییها تلاش کردند مانع تراشی کنند به ویژه در موصل ، توانستیم پیروزیهای بزرگی به دست بیاوریم. ما در موصل با تکفیریهای داعش جنگیدیم و در حلب گروههای مختلفی حضور داشتند که برخی از آنها مورد حمایت آمریکا ، قطر و عربستان سعودی قرار داشتند ، جنبش تکفیری وهابی نورالدین زنکی بود که مورد حمایت عربستان سعودی و سرویس جاسوسی آمریکا قرار داشت و این جنبش جنایاتی حتی بدتر از داعش مرتکب شده بود و رژیم صهیونیستی و ترکیه نیز از گروههایی که ما با آنها در سوریه می جنگیدیم حمایت می کردند.

قرار گرفتن در فهرست تروریستی آمریکا افتخار ما است

وی در خصوص فهرست تروریستی آمریکا که جنبش النجباء نیز در آن قرار داده شده است گفت این فهرست در واقع فهرست افتخار و آبرو برای ماست و فهرست تروریستی واقعی که ما داریم آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن قرار دارند و سران آمریکا و انگلیس و این رژیم جنایتکار و سران عربستان سعودی که اندیشه تکفیری وهابی را گسترش می دهند در فهرست تروریستی ما قرار گرفته اند. 

آمریکا بارها و به صورت علنی زمینه نجات تروریستهای داعش را فراهم کرد

شیخ اکرم الکعبی که عضو علماء المسلمین عراق متشکل از علمای شیعه و سنی نیز است درباره حمایت آمریکا از تروریستهای داعش گفت روشن ترین نشانه ها درخصوص حمایت آمریکا از تروریستها را ما در تکریت مشاهده کردیم چرا که زمانی که ما برای آزادسازی تکریت عملیات خود را در چارچوب گروههای مقاومت و بسیج مردمی آغاز کردیم نیروهای آمریکایی فکر نمی کردند ما بتوانیم به داخل این شهر پیشروی کنیم چرا که حمایت مالی و تسلیحاتی گسترده ای به تروریستها ارائه می کردند اما زمانی که ما در مدت سه تا چهار روز توانستیم تکریت را محاصره کنیم و آماده حمله به این شهر بودیم آمریکاییها به صورت مستقیم برای دخالت در آزادسازی این شهر اعلام حضور کردند و مواضع بین ما و تروریستهای داعش را بمباران کردند و شماری از نیروهای ما که پیشروی کرده بودند زخمی شدند و پیام این حملات آمریکا روشن بود آنها علنا با این اقدام اعلام کردند که اجازه پیشروی ما و شکست تروریستهای داعش را نمی دهند و نیروهای آمریکایی که در شمال تکریت حضور داشتند فضای لازم را برای خروج سرکرده ها اعضای تروریستهای داعش فراهم کردند و در نهایت زمانی که ما پس از ده تا چهارده روز توانستیم وارد تکریت شویم هیچ تروریست داعشی در این شهر حضور نداشت و ما در رسانه های غربی و عربی شنیدیم که آمریکاییها اعلام کردند آنها بودند که تکریت را آزاد کردند و این چنین بر حمایتهای خود از تروریستها سرپوش گذاشتند. این تنها یکی از موارد بی شمار حمایت آمریکا از تروریستهای داعش بود و این حمایتها همچنان ادامه دارد ، بنابراین تا زمانی که آمریکا در منطقه حضور دارد تکفیریها و تروریستها نیز از حمایت برخوردار خواهند بود.

حضور گسترده مردم را در انتخابات پارلمانی عراق خواستاریم

وی درباره انتخابات پارلمانی عراق نیز گفت حمایت ما از روند سیاسی در عراق و حمایت از مقدسات و مبارزه با داعش و تروریستهایی که مقدسات و مردم عراق و مقاومت و کشورهای همسایه را هدف قرار داده است نشان می دهد ما از مشارکت و حضور گسترده در انتخابات حمایت می کنیم و معتقدیم مردم عراق با حضور گسترده در انتخابات می توانند توطئه ها علیه عراق و سیطره آمریکاییها و اشغال دوباره عراق را خنثی کنند و تغییر اساسی در ساختار قدرت و قدرتهای سیاسی ایجاد کنند و اجازه ندهند کسانی که به آمریکا و عربستان سعودی که داعش را بر سر عراق خراب کرد گرایش دارند و از سیطره آنها بر عراق حمایت می کنند بار دیگر بر سر کار بیایند.  مردم عراق با حضور خود نباید اجازه دهند فاسدانی که ثروتها و داراییهای عراق را غارت کردند بار دیگر انتخاب شوند. مردم عراق نباید طرفداران رژیم سعودی را که سازمان داعش و سازمان القاعده را ایجاد کرد و از این سازمانها حمایت مالی کرد انتخاب کنند. عراق از بزرگترین کشورهای نفتی در منطقه است و عربستان سعودی نمی خواهد عراق با ثبات باشد چرا که اگر عراق باثبات و با حاکمیت قوی باشد منافع نفتی عربستان سعودی و کشورهای نفتی خلیج فارس در معرض خطر قرار خواهد گرفت و شرکتهای آمریکایی که امروز نفت عراق را غارت و سرقت می کنند منافعشان در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

اولویت ما مبارزه نظامی ، فکری و فرهنگی با اشغالگران در منطقه است 

شیخ الکعبی افزود ما به عنوان یک جنبش مقاومت اسلامی اولویتهایی داریم و از جمله آنها مبارزه نظامی با اشغالگران در عراق و منطقه است و به لطف خدا در انجام این وظیفه موفق بوده ایم. از اولویتهای دیگر ما مبارزه فکری و فرهنگی با اشغالگران است و معتقدیم مردم عراق عملا به هوشیاری فکری و فرهنگی نیاز دارند تا کسانی را که برای سیطره و غارت ثروت کشورشان تلاش می کنند بشناسند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت درکانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 فروردین 1397 - 11:59:40