رأی الیوم خبر داد:

آمریکا در تدارک آغاز جنگ دیگری در سوریه است

دو شنبه 20 فروردین 1397 - 9:22:27
آمریکا در تدارک آغاز جنگ دیگری در سوریه است

بیروت- الکوثر: رأی الیوم با تحلیل سیاست های آمریکا و عربستان سعودی در سوریه پیش بینی کرد این دو کشور به زودی موج جدید جنگ را در شرق سوریه آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه اینترنتی روز گذشته نوشت: همزمان با اعلام دولت ترامپ مبنی بر تعویق خروج نظامیان آمریکائی از خاک سوریه علیرغم اظهارات قبلی ترامپ مبنی بر خروج قریب الوقوع این نیروها از سوریه روشن است که نشانه های متناقضی درخصوص خروج یا عدم خروج یا تعویق خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مشاهده می شود و این مسئله به کمک های مالی کشورهای عربی خلیج فارس برای ادامه حضور این نیروها در سوریه ارتباط دارد. این مسئله بیانگر حجم اهداف مورد نظر در سوریه و انتظارات و امیدهای آمریکا و سعودی و صهیونیستها درخصوص رویدادهای سوریه است. این اهداف با رویدادهای میدانی و مسائل امنیتی و نظامی و ژئوپلتیک در سوریه و توازن قدرت در منطقه و منافع قدرتهای مختلف جهان و همچنین مسائل منطقه و امنیت اسرائیل و انرژی و مسائل دیگر تداخل دارد.

حقیقت حضور آمریکا را نیز در سوریه نمی توان نادیده گرفت. هدف آمریکا از این حضور اشغالگرانه تغییر نقشه جغرافیائی سوریه و ترکیب جمعیتی آن در چارچوب طرح آمریکا برای منطقه است. این مسئله به نوبه خود تأکیدی بر ادامه جنگ مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و متحدانش با سوریه است. این مسئله همچنین جای شکی باقی نمی گذارد که هرگونه تفاهم و توافق و کنفرانسی با هدف دستیبابی به راه حل سیاسی برای جنگ سوریه بی فایده است.

براین اساس و با اتکا به شاخص های موجود همه ارزیابی های تحلیلگران و کارشناسانی که می گویند سکوت واشنگتن درخصوص تحولات سوریه به معنای پذیرش وضعیت موجود است قاطعانه رد می شود. در این برهه به هیچ وجه نمی توان گفت که آمریکا و متحدانش جنگ در سوریه را تحت بررسی های راهبردی قرار داده اند. به هیچ وجه نمی توان از وجود نشانه های تغییر راهبرد آمریکائی ها و متحدانشان درباره جنگ سوریه سخن گفت.

طبق آنچه در رسانه های غربی درز کرده است، آمریکائی ها اکنون در حال آماده کردن مقدمات جنگهای بزرگی هستند که به زودی شاهد وقوع آن خواهیم بود. این جنگها در امتداد مثلث التنف تا المیادین والبوکمال روی خواهد داد. آمریکا اکنون همچنان در تلاش است تا این مناطق مرزی راهبردی را که تحت کنترل دولت سوریه است و داعش از آنجا بیرون رانده شده است، تحت کنترل خود بگیرد. آمریکا و متحدانش همچنان در تلاش برای تحریم اقتصادی حکومت سوریه هستند و تلاش می کنند هرگونه راه حل سیاسی برای جنگ این کشور را به بن بست بکشانند. این نشانه ها همگی حاکی از آن است که در راهبرد آمریکا و متحدانش درخصوص جنگ با سوریه هیچ تغییری روی نداده است.

بر این اساس کاملاً روشن است که امکان دستیابی به راه حل سیاسی بین المللی و توافقی برای جنگ در سوریه کار ساده ای نیست. جنگ در سوریه همچنان به شدت ادامه دارد. و توازن قدرت در میدان و گزینه نظامی تنها عامل تعیین کننده نهائی در سوریه است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 فروردین 1397 - 9:22:11