منافع مشترک آمریکا و عربستان در سوریه

یک شنبه 19 فروردین 1397 - 14:14:14
منافع مشترک آمریکا و عربستان در سوریه

تهران- الکوثر: رییس شورای مرکزی مسلمانان مقیم آلمان درباره نشست سه جانبه روسای جمهور ترکیه و ایران و روسیه که با محوریت تحولات سوریه برگزار شد، می گوید: در این نشست که ادامه مذاکرات آستانه بود، بر پایان یافتن درگیری ها در غوطه شرقی در سوریه تاکید شده است که خوشبختانه این منطقه از وجود تروریست ها کاملا پاک سازی و امنیت شام نیز کاملا تامین شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 

برهاندین داغ گفت: در سوریه با حمایت های گسترده تروریسم بین المللی 7 سال جنگ و خونریزی ادامه یافته است و در نهایت گروه تروریستی جیش الاسلام که از حمایت های گسترده عربستان سعودی برخوردار بود خود را تسلیم نمود.

رئیس شورای مرکزی مسلمانان مقیم آلمان افزود: با پاکسازی غوطه شرقی از عناصر تروریست ها از سویی خطر سقوط دولت مشروع و قانونی بشار اسد و از سوی دیگر ادامه درگیری ها و خشونت در این منطقه رفع شده است.

به گفته برهاندین داغ رهبران سه کشور ترکیه-ایران-روسیه بر حفظ تمامیت ارضی خاک سوریه و حل و فصل بحران سوریه از طریق تداوم گقتگوها برقراری امنیت و ثبات پایداردر این کشور تاکید کرده اند. همانطور که مقامات عربستان هم اعتراف کرده اند با پاکسازی غوطه شرقی از عناصر تروریست ها اقدامات وهابی ها و تکفیری ها  نیز بصورت چشم گیر پایان یافته است. 

رئیس شورای مرکزی مسلمانان مقیم آلمان؛ علت حضور نظامی آمریکا در دیروالزور و رقه در سوریه را هم وجود ذخایر زیر زمینی گاز و نفت دانست و گفت: آمریکا اعلام نموده است که ضرورت حضور نظامی در این مناطق استراتژیک وابسته به عربستان سعودی می باشد. این نشان می دهد که آمریکا و عربستان در این مناطق حساس در سوریه منافع مشترکی دارند. ایران و ترکیه و دیگر کشورهای منطقه ای با تلاش مشترک و با استفاده از پتانسیل های موجود در این کشورها می توانند طرح های قدرت های بزرگ در منطقه را از بین ببرند.

برهاندین داغ افزود: در سوریه یک جنگ منطقه ای شکل گرفته است و ملت سوریه قربانی بازی قدرت های امپریالیستی شده اند. باید نفوذ وهابی ها و سلفی ها در منطقه که 70 سال قدمت دارد را از بین ببریم که این روند شروع شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


یک شنبه 19 فروردین 1397 - 14:5:0

دسته بندی :