پاسخ جالب اردنی‌ها به بن‌سلمان: در عربستان برای یهودیان کشور تشکیل دهید!

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 17:28:36
پاسخ جالب اردنی‌ها به بن‌سلمان: در عربستان برای یهودیان کشور تشکیل دهید!

بيروت- الکوثر: کاربران شبکه های اجتماعی در اردن ضمن انتقاد شدید از ولیعهد عربستان سعودی که از حق یهودیان برای برخوردار شدن از کشور سخن گفته است، به وی پیشنهاد دادند برای یهودیان در خاک عربستان کشوری امن تشکیل دهد!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در نسخه امروز پنجشنبه خود نوشت: شبکه های اجتماعی اردن این روزها مملو از پیشنهادهایی درخصوص تشکیل کشوری یهودی در خاک عربستان است. این پیشنهادها در چارچوب واکنش های مردمی به سخنان ولیعهد عربستان سعودی مطرح شده است. ولیعهد عربستان اخیرا بر حق یهودیان و اسرائیلی ها برای زندگی در امنیت در کشورشان در فلسطین تأکید کرده است. صدها اردنی با ارسال پیامی برای این شاهزاده سعودی به وی پیشنهاد دادند به یهودیان این امکان را بدهد که کشورشان را در مکان های قبلی اقامت یهودیان در داخل عربستان و نه خاک فلسطین تشکیل دهند.

رانیا الشلبی، فعال زن رسانه ای به ولیعهد عربستان پیشنهاد داد به تشکیل کشور برای یهودیان در مکان هایی مانند خیبر، یثرب و دیگر مکان هایی که قبیله های یهودی در آن سکونت داشتند، بیندیشد. یک کاربر دیگر به نام یاسر یامین نیز مناطقی در عربستان مانند یمامه، دومه الجندل، دوس و خیبر را برای تشکیل کشور یهودیان پیشنهاد داد. عبدالله ناصر هم گفت بیش از هزار سال است که یهودیان در عربستان حضور دارند. این درحالی است که فقط هفتاد سال از زمان حضور آنان در فلسطین می گذرد. این پیشنهادها در سطح وسیع و از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر مطرح شد.

ناظران مسائل سیاسی و نمایندگان پارلمان اردن سخنان اخیر ولیعهد سعودی را مقدمه ای برای عادی سازی جامع و گسترده روابط میان عربستان و اسرائیل دانستند که به اعتقاد کارشناسان مسائل سیاسی، به منافع و نقش اردن آسیب جدی وارد می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 17:28:16