ماجرای سیلی سعودی ها بر گوش سعد الحریری!

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 11:23:12
ماجرای سیلی سعودی ها بر گوش سعد الحریری!

تهران- الکوثر: نشریه نیویورکر فاش کرد: سعودی‌ها، سعد الحریری نخست وزیر لبنان را در جریان سفر سال گذشته اش به عربستان، بار‌ها کتک زده بودند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجله آمریکایی نیویورکر فاش کرد سعودی‌ها، سعد الحریری نخست وزیر لبنان را در جریان سفر سال گذشته اش به عربستان که طی آن استعفایش را به زور از ریاض اعلام کرد، بار‌ها کتک زده بودند.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این خبر افزود: سعد الحریری نیز به سعودی‌ها با نامگذاری خیابانی به نام شاه سعودی پاداش داد!

علی الرضا برو گزارشگر المنار در گزارشی گفت: نشریه آمریکایی نیویورکر افشاگری کرد.

المنار سپس بخشی از سخنان سعد الحریری هنگام سفرش به ریاض را پخش کرد که گفت: «من استعفای خودم از نخست وزیری لبنان را اعلام می‌کنم.»

گزارشگر گفت: جزئیات شب ببازداشت سعد الحریری نخست وزیر لبنان منتشر می‌شود. او را به مدت یازده ساعت بر روی یک صندلی نشانده بودند و شکنجه شده بود و بار‌ها و بار‌ها به صورتش سیلی زدند، اما در مقابل نام شاه سعودی را بر روی یکی از خیابان‌ها در مرکز بیروت گذاشته اند.

زهیر الخطیب دبیر کل جبهه البناء گفت: «این انتظار وجود دارد که پیش از انتخابات، بسیاری از دادوستد‌های سیاسی صورت بگیرد، اما تا اندازه‌ای که نام شاه سعودی پیش از انتخابات بر روی یک خیابان اصلی در بیروت گذاشته شود، چنین کاری غیر منتظره بود. عربستان تلاش می‌کند تأمین مالی انتخابات در لبنان را گسترش دهد.»

خبرنگار در پایان گفت: از بخت بد برخی ها، مقاله‌ای در نیویورکر منتشر می‌شود و کتک زدن او (سعد الحریری) به دست سعودی‌ها را فاش می‌کند. آیا اقدام دولت حریری در نامگذاری خیابانی به نام شاه سعودی، پاداش این کتک زدن بود؟! یا سپاس وی از اقدام عربستان در انصرافش از دادن کمک‌های مالی به ارتش لبنان بود؟! این کار حریری در سپاس از کدام کار بود؟ شاید این کار دولت حریری در سپاس از حمایت‌های مالی سعودی از وی در انتخابات است؟


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید

 

 

 

 


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 11:22:31