ممنوعیت‌هایی که حجاج ایرانی باید در عربستان رعایت کنند

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 9:42:9
ممنوعیت‌هایی که حجاج ایرانی باید در عربستان رعایت کنند

تهران- الکوثر: یكي از مكانهاي مهم زیارتي زائران ایراني و غيرایراني در سفر به عربستان سعودي قبرستان بقيـع در شـهر مدینـه منوره است علت اهميت آن این است که از یک طرف مقامات سعودي و وهابيون تندرومعتقدند که بسياري از اعمـال خـالف سليقه فرقه وهابيت در این مكان انجام مي گيرد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قوانین سختگیرانه عربستان در اماکن مقدس هر سال در زمان حج و عمره دردسرهایی را بویژه برای زائرانی که گاه فرهنگ و رفتار زیارتی متفاوتی دارند، ایجاد کرده است.

از جمله رفتارهای رایجی که گاه ایرانی‌ها را به دردسر انداخته و در حرمین شریفین ممنوع است، گریه‌های غیرمعمول با صدای بلند و ایجاد هرگونه صدای نامتعارف است که موجب برخورد ماموران سعودی می‌شود.

همچنین  توصیه شده است ، از سخن گفتن با صدای بلند در حرمین شریفین پرهیز کرده. دوستان خود را با صدای بلند خطاب قرار ندهید، چرا که اهل سنت این رفتار را نشانه بی‌احترامی به مکان‌های مطهر می‌دانند.

از خواندن برخی زیارتنامه‌ها و دعاها با صدای بلند نیز  خودداری شود، چرا که نسبت به آن حساسیت وجود دارد.

از انداختن پول و عریضه در حرمین شریفین و سایر اماکن مقدس هم اجتناب شود.

همچنین  از خوابیدن در حرمین شریفین پرهیز شود، چون احتمال سرقت اشیاء همراه در این شرایط زیاد است. هنگام حضور در حرمین شریفین رو به قبله بنشینید و  نشستن پشت به ضریح مطهر پیامبر اکرم (ص) و یا پشت به کعبه، ممنوع است.

«تلصیق» با تماس به بدن نامحرم که از جمله چالشی‌ترین رفتارها بویژه هنگام طواف در مسجدالحرام و در شرایط غیرارادی است که حکم آن از ۱۰۰ تا ۴۰۰ ضربه شلاق و همچنین تحمل ۲ تا ۶ ماه زندان است و در سال‌های گذشته ایرانی‌های زیادی حتی محارم به خاطر سوء تفاهم ماموران سعودی دستگیر شده‌اند.

فایل پی دی اف کامل قوانین و مقررات عربستان  را اینجا دریافت کنید


برای دسترسی به اخبار حج عمره و تمتع 1397 اینجا کلیک کنید

جزئیات کامل نحوه ثبتنام "حج تمتع ۹۷" اعلام شد

اطلاعيه تکمیلی نحوه ثبت نام حج تمتع سال 1397

سامانه نقل و انتقال فیش حج تمتع فعال شد

راهنمای ثبت نام در کاروان های حج 1397

اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 9:41:18