رای الیوم : منافع روسیه، اسرائیل و آمریکا در این است که اکنون جنگی بین حزب الله و اسرائیل آغاز نشود

چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 11:0:41
رای الیوم : منافع روسیه، اسرائیل و آمریکا در  این است که اکنون جنگی بین حزب الله و اسرائیل آغاز نشود

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: بطور کلی منافع روسیه، اسرائیل و آمریکا در این است که اکنون جنگی بین حزب الله و اسرائیل آغاز نشود و اگر جنگی اتفاق بیفتد جنگ ویرانگری خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در گزارشی نوشت: برخی می پرسند آیا بین حزب الله و اسرائیل جنگ خواهد شد؟ اگر جنگی رخ دهد آیا به جنگ منطقه ای و بین المللی تبدیل خواهد شد؟
با وجود آرامش در منطقه شمال سوریه و لبنان معادله جنگ بین حزب الله و اسرائیل موضوع ساده ای نیست و ناگهانی نخواهد بود بلکه برای مردم قابل پیش بینی است. اما معادله جنگ بین هر کشوری با کشور دیگر به سبب شکسته شدن تفاهمات بین آن دو رخ می دهد و پس از شکسته شدن تفاهمات جنگ آغاز می شود.
معادله جنگ بین اسرائیل و حزب الله براساس تفاهمات بین اسرائیل و دولت سوریه است که حزب الله یا هر گروه دیگری وابسته به ایران به مرزهای شمالی اسرائیل نزدیک نشود. بند دیگر معادله این است که اسرائیل قدرت حمله به سنگرهای نظامی حزب الله در سوریه و لبنان را دارد یعنی می تواند همه انبارهای موشکهای دقیق را ویران و این حضور نظامی را از بین ببرد تا امنیت اسرائیل را تحت تاثیر قرار ندهد. بنابراین هر نوع جنگ در آینده بین اسرائیل و حزب الله بر مبنای همین معادله است و اگر یکی از طرفین معادله فلج شود مثل توقف تفاهمات کنونی بین اسرائیل ودولت سوریه ناگزیر جنگ در خواهد گرفت. زبان تهدید بین اسرائیل و حزب الله وجود دارد و هر دو برای جنگ آمادگی دارند و مانورهای نظامی که طرفین در شمال برگزار می کنند برای شبیه سازی جنگ آینده نشان دهنده آمادگی طرفین است
اگر جنگ آغاز شود حزب الله یاورانی دارد، یاوران آن ایران، بسیج مردمی عراق، حوثیهای یمن، گردان فاطمیون افغانستان و نیز گردانهای وابسته به ایران در پاکستان هستند که همه آنها یاوران حزب الله به شمار می روند.
برخی عوامل وجود دارد که شاید منجر به بروز جنگ شود و جلوگیری از بروز آن عوامل جنگ را منتفی خواهد کرد: نزدیکی حزب الله به مرزهای شمالی اسرائیل یا دوری از آن - تنش در غزه ، تنش در شمال و جنوب به موازات هم قرار دارند و اگر تنشی در غزه بروز کند حزب الله یکی از موشکهایش را به اسرائیل پرتاب می کند.
نقش آمریکا در حال کاهش است و نفوذش در سوریه به خاطر رفتن به منطقه دیگر «دریای بزرگ چین» کاهش یافت و خروج آمریکا از منطقه اسرائیل را تحت تاثیر قرار می دهد.
نقش روسیه در سوریه نیز درحال گسترش است و روسیه به دنبال جنگ با اسرائیل نیست و بیشتر اتباع اسرائیل دارای تابعیت روسیه هستند و اسرائیل از آنها حفاظت خواهد کرد. مشکل گاز در سواحل مدیترانیه وجود دارد که تفاهم بر سر آن اهمیت دارد.
بنابراین مساله جنگ بین اسرائیل و حزب الله فقط مساله زمان است و دامنه تنش رسانه ای بین طرفین بطور مستمر در حال افزایش است اماعوامل کنونی برای آغاز جنگ بین طرفین براساس منافع قدرتهای بزرگ و تفاهمات برای نفوذ در سوریه وخاورمیانه معین می شود.
بطور کلی منافع روسیه، اسرائیل و آمریکا در این است که اکنون جنگی آغاز نشود و اگر جنگی اتفاق بیفتد جنگ ویرانگری خواهد بود که همه طرفها از فلسطینیها ، سوریه ، لبنان ، اسرائیل و کشورهای نزدیک به این محور را شامل می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 11:0:13