عراقی‌ها محاکمه آل سعود را خواستار شدند

شنبه 11 فروردین 1397 - 1:35:57
عراقی‌ها محاکمه آل سعود را خواستار شدند

بغداد- الکوثر: هزاران تظاهركننده عراقی روز جمعه با تجمع در میدان بیروت شهر بغداد، ضمن مخالفت با سفر آینده ولیعهد سعودی به کشورشان، محاكمه آل سعود را به علت جنایاتی خواستار شدند كه سران رژیم سعودی در عراق، سوریه، بحرین و یمن مرتكب شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم بغداد و نیروهای مقاومت اسلامی عراق عصر جمعه با تجمع در میدان بیروت شهر بغداد به سیاست های آل سعود در قبال كشورشان و منطقه اعتراض كردند.
این تجمع با فراخوان و شعار عاشورایی «مثلی لا یبایع مثله» (همچون منی با كسی چون او بیعت نخواهد كرد) برگزار شد و تجمع كنندگان هرگونه عادی سازی روابط میان بغداد و ریاض را رد كردند.
اعتراض به سفر احتمالی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به عراق از دیگر محورهای مطرح شده در تجمع امروز بود. شركت كنندگان در این تجمع بزرگ با سر دادن شعارهایی جنایات رژیم سعودی از جمله آموزش و اعزام تروریست ها به عراق و حمایت مالی و سیاسی آن از گروههای تكفیری و وهابی را محكوم كردند.
اقدام جامعه بین المللی برای محاكمه سران آل سعود به علت نقش مستقیمی كه در كشتار مردم غیرنظامی عراق در 15 سال گذشته از طریق اعزام دست كم پنج هزار انتحاری سعودی و اجرای عملیات در مناطق غیر نظامی عراق داشته‌اند و نیز جنایاتی كه در سوریه، بحرین و یمن مرتكب شده اند، از دیگر مطالبات تظاهركنندگان عراقی بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 11 فروردین 1397 - 1:35:47