محمد مرسی با خطر مرگ در زندان رو به روست

چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 21:35:41
محمد مرسی با خطر مرگ در زندان رو به روست

لندن- الکوثر: روزنامه انگلیسی «تایمز» روز چهارشنبه به نقل از گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس و وکلای فعال در زمینه حقوق بشر نوشت درمان نشدن سریع «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مخلوع مصر در زندان، ممکن است به قیمت جان وی تمام شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرسی 66 ساله نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر بود که پنج سال پیش در کودتایی به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» فرمانده وقت ارتش، از قدرت برکنار شد. سیسی بعدا رئیس‌جمهور شد و این هفته هم برای ادامه حضور در کاخ ریاست‌جمهوری مصر بار دیگر به عنوان نامزد در انتخابات شرکت کرد.

رئیس‌جمهور برکنار شده مصر که به دیابت مبتلاست و از فشار خون بالا و نارسایی کبد رنج می‌برد، به 48 سال زندان محکوم شده و اکنون در زندان «طره» در قاهره در سلول انفرادی محبوس است. خانواده وی از بیم آن که ممکن است در زندان به وضع او رسیدگی نشود، بررسی وضع او را خواستار شدند. تحقیقات یک هیئت انگلیسی به سرپرستی «کریسپین بلانت» رئیس سابق کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس و چند وکیل فعال در زمینه حقوق بشر نشان داد به علت عدم رسیدگی پزشکی مناسبت به مرسی، جان وی در معرض خطر قرار گرفته است.

بلانت به روزنامه تایمز گفته است: «اگر دکتر مرسی از خدمات پزشکی برخوردار نشود، ممکن است به سلامت او آسیب دائمی وارد یا با مرگ‌ مواجه شود. شرایط او آنقدر وخیم است که در قالب تعریف بین‌المللی شکنجه می‌گنجد... مسئولیت این وضع به بالاترین سطح سلسله مراتب حکومت در مصر برمی‌گردد.»

دولت مصر تاکنون از پاسخ دادن به درخواست‌های این کمیسیون برای ملاقات با مرسی خودداری کرده و گزارش‌های این کمیسیون بر پایه اظهارات اعضای خانواده مرسی، اظهارات او در جلسات دادگاه و گزارش‌های آژانس‌های امداد بین‌المللی تهیه شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید

 


چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 21:34:58