بشار الجعفری: بعد از آزادسازی غوطه، نوبت جولان و عفرین و رقه و ادلب است

چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 10:38:3
بشار الجعفری: بعد از آزادسازی غوطه، نوبت جولان و عفرین و رقه و ادلب است

تهران- الکوثر: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت پس از آزادسازی غوطه شرقی، نوبت به آزادسازی جولان و عفرین و رقه و ادلب خواهد رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار الجعفری در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تحولات سوریه گفت: ما اواخر سال 2016 در همین مکان به هموطنانمان این مژده را دادیم که دولت سوریه بخش شرقی شهر حلب را از چنگال گروه های تروریستی مسلح آزاد خواهد کرد و به عنوان یک دولت، ارتش و حکومتی که مسئول میهن خویش است این کار را کردیم. امروز نیز به هموطنان مان این مژده را می دهیم که زمان آزادسازی کل منطقه غوطه شرقی از دست گروه های مسلح تروریستی فرا رسیده است. همچنین به هموطنان مان این مژده را می دهیم که جولان، عفرین، رقه و ادلب را نیز آزاد خواهیم کرد.

الجعفری تاکید کرد: ما وجب به وجب سرزمین خود را آزاد خواهیم کرد زیرا به عنوان یک دولت همچون دیگر دولتها هرگونه حضور مسلحانه در کشورمان را مردود می دانیم و با حضور هرگونه نیروی اشغالگر، با هر بهانه ای که باشد، مخالف هستیم.

نماینده سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد، اگر آرمانی عادلانه نداشتیم و فداکاری های ارتش عربی سوریه و حمایت ملت از ارتش نبود، و اگر حمایت همپیمانان و دوستان ما نبود، این پیروزی ها محقق نمی شد.

الجعفری در ادامه خطاب به حامیان تروریسم که به گفته او شماری از آنها در نشست شورای امنیت حضور داشتند اطمینان خاطر داد که طرح هفت ساله آنان برای جلوه دادن گروه های تروریستی به عنوان مخالفان میانه‌رو نظام سوریه با شکست مواجه شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 10:37:54