هشدار العبادی درباره قدرت گرفتن مجدد داعش

سه شنبه 7 فروردین 1397 - 15:4:48
هشدار العبادی درباره قدرت گرفتن مجدد داعش

بغداد- الکوثر: نخست‌وزیر عراق از اقدام برخی طرف‌های عراقی به «ترویج پیروزی‌های کاذب داعش» انتقاد کرد و درباره تکرار فروپاشی نظامی سال ۲۰۱۴ در مقابل این گروهک هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، العبادی با بیان این که «ما از این که برخی طرف‌ها پیروزی‌های کاذب داعش بر نیروهای عراقی را ترویج می‌کنند، تعجب می‌کنیم»، درباره تکرار «فاجعه فروپاشی نظامی در عراق» که تابستان 2014 مقابل داعش رخ داد، هشدار داد. نخست‌وزیر عراق همچنین این سوال را مطرح کرد که «چرا ما باید به ابزار دست داعش تبدیل شویم و اطلاعات دروغ مثل کشته شدن تعدادی از سربازان در الانبار را منتشر کنیم؟».

حیدر العبادی «همه عراقی‌ها را با هدف جلوگیری از تکرار فاجعه فروپاشی نظامی و امنیتی و سقوط استان‌های عراق» به اتحاد فراخواند و بر «ضرورت تقویت پیروزی‌هایی که با فداکاری و شجاعت مردم عراق به دست آمده است» تأکید کرد.

این سخنان و هشدار نخست‌وزیر عراق در زمانی مطرح می‌شود که برخی استان‌های شمالی عراق مثل کرکوک شاهد افزایش ناامنی و حملات عناصر گروه تروریستی داعش است. همزمان با این هشدارها، ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق عملیاتی را برای پاکسازی برخی مناطق در صحرای استان الانبار در غرب عراق اغاز کرده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 فروردین 1397 - 15:4:39