تظاهرات در فرانسه درحمايت از شهر سوري عفرين

یک شنبه 5 فروردین 1397 - 10:38:24
تظاهرات در فرانسه درحمايت از شهر سوري عفرين

در پي اشغال شهر سوري عفرين، در فرانسه در حمايت از کردهاي اين شهر و عليه تهاجم ارتش ترکيه به خاک سوريه تظاهرات برگزار شد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلويزيوني رويترز گزارش داد: معترضان که در خيابان هاي پاريس تظاهرات مي کردتند، پلاکاردهايي با خود به همراه داشتند که روي آن جمله «من عفرين هستم» نوشته شده بود. يک زن شرکت کنندگان در اين  تظاهرات گفت: «اين تظاهرات براي جلب توجه افکار عمومي بين المللي نسبت به اين مسئله برگزار مي شود. افکار عمومي بين المللي چنين حمله اي، چنين نسل کشي و چنين پاکسازي قومي عليه يک ملت را نمي پذيرد.»
در تصاويري که معترضان در دست داشتند، اردوغان رئيس جمهوري ترکيه به هيتلر تشبيه شده بود. 
اين زن افزود: «در حال حاضر دولت ترکيه به کشوري که به خاک کشوري ديگر حمله کرده و آن را به اشغال خود درآورده مبدل شده است. نيروهاي ترک از مرز عبور کرده اند. منطقه اشغال شده نه تنها يک منطقه خودمختارکردنشين، بلکه رسما خاک کشور سوريه است. از اين رو ترکيه اکنون نيروي اشغالگر قلمداد مي شود و به عفرين حمله کرده است. ترکيه امروز علاوه بر ريشه کن کردن ملت کُرد؛ براي محو يک سيستم خودمختار دمکراتيک و الگويي جديد از جامعه اي  سکولار که در حال ظهور در خاورميانه بود، تلاش مي کند. 


یک شنبه 5 فروردین 1397 - 10:14:57

دسته بندی :