توطئه قطر و ترکیه علیه قاهره به روایت وزیر کشور مصر

جمعه 3 فروردین 1397 - 21:8:7
توطئه قطر و ترکیه علیه قاهره به روایت وزیر کشور مصر

قاهره- الکوثر: وزیر کشور مصر از کشف یک طرح مهم تروریستی علیه مصر که توسط قطر و ترکیه حمایت میشود،خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجدی عبدالغفار، وزیر داخلی(کشور) مصر گفت اطلاعاتی را در مورد یک طرح مهم گروه اخوان المسلمین بر اساس یک سری اقدامات رسانه ای با هدف تخریب تصویر مصر کشف کرده است .

وی مدعی شد قطر و ترکیه شبکه های رسانه ای اخوان المسلمین را مورد حمایت قرار می دهند.

عبدالغفار افزود این شبکه ها به دنبال تبلیغات دروغ و شایعه پراکنی هستند و به جذب نیرو برای گروه های تروریستی کمک می کنند.

روابط مصر و ترکیه در پی برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر در سال ۲۰۱۳ تاکنون به سردی گراییده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با حمایت از مرسی و اخوان المسلمین، دولت جدید مصر که برآمده از دل ارتش این کشور است را نامشروع خواند و روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت مصر به عنوان رئیس جمهوری این کشور را یک کودتا خواند.

عربستان 15 خرداد 96 به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد. 
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است. 
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند. 



اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید


جمعه 3 فروردین 1397 - 19:58:36