احتمال انتقال پايگاه العديد از قطر چقدر جدي است؟

دو شنبه 28 اسفند 1396 - 21:24:33
احتمال انتقال پايگاه العديد از قطر چقدر جدي است؟

تهران- الکوثر: منابعي در کنگره آمريکا اعلام کردند کميته امور خارجي مجلس نمايندگان عملا در حال بررسي درخواست ها براي انتقال پايگاه نظامي العديد آمريکا از قطر به مکان ديگري در خارج از اين کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الشرق الاوسط» وابسته به عربستان سعودي که در لندن منتشر مي‌شود به نقل از منابعي در کنگره آمريکا که آنها را موثق توصيف کرد از وجود چهار جايگزين براي پايگاه العديد خبر داد که کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا در حال بررسي آنها است. اين احتمال وجود دارد که بعد از رايزني ها با همه طرفهاي آمريکايي ذيربط در اين موضوع، پايگاه العديد در پايان توافق کنوني به مکان ديگري منتقل شود. قطر و آمريکا در ماه دسامبر سال 2013 توافقنامه مربوط به وجود اين پايگاه در قطر را به مدت ده سال يعني تا سال 2023 تمديد کردند.

الشرق الاوسط در ادامه به نقل از منابع آمريکايي نوشت، منطقه الظفره در ابوظبي، منطقه الزرقاء در شرق اردن، بحرين، و استان اربيل در کردستان عراق از جمله مناطقي هستند که احتمال انتقال پايگاه نظامي آمريکا به آنجا وجود دارد. همه اين مناطق در گذشته، مثلا در زمان جنگ خليج فارس، جنگ افغانستان، حمله به عراق و مبارزه با سازمان هاي تروريستي در سوريه و عراق مورد استفاده ارتش آمريکا قرار گرفته است.

الشرق الاوسط نگراني آمريکا از حمايت مالي قطر از سازمان هاي تروريستي را انگيزه اين کشور براي انتقال پايگاه العديد به کشوري ديگر اعلام کرد.

هم اکنون حدود 10 هزار نظامي آمريکايي و 72 هواپيماي نظامي آمريکايي عمدتا از نوع اف-15 در پايگاه نظامي العديد مستقر هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 اسفند 1396 - 21:24:19