ترامپ «معامله قرن» را به تعویق می‌اندازد!

شنبه 26 اسفند 1396 - 7:17:56
ترامپ «معامله قرن» را به تعویق می‌اندازد!

تهران -الکوثر: رئیس جمهور آمریكا تصمیم دارد رونمایی از به اصطلاح طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» را به سال آینده یا دو سال دیگر موكول كند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری زبان «تیك دبكا» اعلام كرد: جیسون گرینبلات فرستاده ویژه صلح دونالد ترامپ به خاورمیانه روز سه شنبه شماری از نمایندگان كشورهای خاورمیانه را كه برای شركت در اجلاسی درباره غزه در كاخ سفید حاضر شده بودند در جریان این موضوع قرار داده است.

منبع مذكور اشاره كرد كه پیام گرینبلات رسما به نمایندگان این كشورها ابلاغ نشده است اما او در دیدار با نمایندگان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در خارج از كاخ سفید و هنگامی که از او در باره زمان رونمایی از طرح صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» سوال شد در پاسخ گفت كه ممكن است این طرح سال 2019 یا 2020 رونمایی شود.

گرینبلات در گفت و گو با نمایندگان رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، مصر و امارات گفته است كه طرح صلح ترامپ در حال كامل شدن است اما او معتقد است كه هنوز زمان مناسب برای ارائه آن فرا نرسیده است.

وی گفت كه هیچ تغییری در موضع آمریكا در مورد انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس در 14 ماه مه آینده ایجاد نشده است و این تصمیم در موعد مقرر عملی خواهد شد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود كه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار است 19 ماه مارس (28 اسفند) به آمریكا سفر و با دونالد ترامپ در كاخ سفید دیدار كند. نزاع بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی احتمالا در این دیدار بررسی نخواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


شنبه 26 اسفند 1396 - 7:17:19