آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر

جمعه 25 اسفند 1396 - 12:51:32
آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر

قاهره- الکوثر: سفارتخانه های مصر در کشورهای نیوزیلند، استرالیا، چین و کره‌ جنوبی صبح امروز جمعه رای گیری از شهروندان مصری مقیم این کشورها را آغاز کردند و به این ترتیب انتخابات ریاست جمهوری مصر رسما آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهروندان مصری خارج از کشور از امروز و به مدت سه روز در حوزه های قبلا معرفی شده به پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور آتی خود را که گمان می‌رود این دوره نیز عبدالفتاح سیسی باشد انتخاب کنند. رقیب سیسی در این دوره از انتخابات مصر، موسی مصطفی موسی رئیس حزب «الغد» است.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در دو مرحله برگزار می‌شود و پس از پایان رای‌گیری در خارج از کشور که روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ ماه مارس کنونی است، مرحله دوم در داخل کشور از 26 همین ماه آغاز می‌شود.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه به تبلیغات خود در خارج از کشور پایان دادند. این در حالی است که فرایند تبلیغات در داخل مصر تا ۲۴ مارس کنونی (۴ فروردین) ادامه خواهد یافت و انتخابات در داخل این کشور به مدت سه روز از ۲۶ همین ماه (ششم فروردین) آغاز خواهد شد. تعداد کل واجدین شرایط شرکت در این دوره از انتخابات حدود ۶۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

فرد پیروز در انتخابات به مدت چهار سال اداره کشور مصر را برعهده می‌گیرد و براساس قانون اساسی این کشور در صورت پیروزی سیسی، وی نمی‌تواند در انتخابات بعدی نامزد شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 25 اسفند 1396 - 12:51:21