لاوروف: مخالفان «مذاکرات آستانه» به دنبال تجزیه سوریه هستند

جمعه 25 اسفند 1396 - 10:51:37
لاوروف: مخالفان «مذاکرات آستانه» به دنبال تجزیه سوریه هستند

تهران- الکوثر: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت کسانی که به دنبال تجزیه سوریه به چندین «امارت» هستند با «مذاکرات آستانه» موافقت نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، لاوروف امروز جمعه در افتتاحیه نشست وزیران امور خارجه ترکیه، ایران و روسیه در پایتخت قزاقستان همچنین گفت، روند «آستانه» درباره سوریه اهمیت خود را به اثبات رسانده است و این روند به دستیابی به راه حل سیاسی کمک می‌کند.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: «کسی که همه قوانین بین المللی را نقض می‌کند و قطعنامه 2254 را زیر پا می‌گذارد‏، روشن است که به سمت تجزیه سوریه و تغییر نظام در این کشور حرکت می‌کند... نتیجه چنین تلاش هایی تشکیل «امارت‌هایی» است که به جای تشکیل دادن کشوری بسیار مهم در خاورمیانه (یعنی سوریه) بازیگران خارجی بر آنها سیطره دارند. این مسئله با آنچه ما در روند آستانه به دنبال آن هستیم منافات دارد».

قرار است نهمین دور مذاکرات آستانه اواسط ماه مه برگزار شود و این موضوع در بیانیه‌ای مشترک در پایان دیدار امروز وزیران امور خارجه کشورهای ضامن روند آستانه اعلام خواهد شد.

نشست سه جانبه امروز در آستانه برگزار می‌شود و در آن نتایج یک سال همکاری این سه کشور برای حل و فصل بحران سوریه بررسی خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 25 اسفند 1396 - 10:51:21