نخستین وزیر محجبه لبنان: تضادی بین اسلام و حضور اجتماعی زنان وجود ندارد

سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:55:8
نخستین وزیر محجبه لبنان: تضادی بین اسلام و حضور اجتماعی زنان وجود ندارد

تهران- الکوثر: «عنایه عزالدین» وزیر مشاور در امور توسعه اداری لبنان که نخستین وزیر محجبه در تاریخ این کشور است ، تاکید کرد تضادی بین اسلام و حضور زن در جامعه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  عزالدین که پزشک و عضو جنبش امل است ، افزود: اینکه ادعا می شود  اسلام مانع از حضور زن در جامعه می شود؛ چنین ادعا و سخنی با مفاهیم اسلامی و تجربیات اسلام در تناقض است، به طور مشخص زمان رسول الله(ص) که زنان در عرصه های گوناگون زندگی و جامعه در سال های ابتدایی اسلام و با حمایت مبارک خود رسول خدا حاضر بودند.

وی تصریح کرد:  همینطور نگاهی سریع و گذرا به برجسته ترین متفکرین معاصر در جهان اسلام، بر نقش زن در دین مبین اسلام تاکید دارد. همه ما از جایگاه والایی که امام خمینی(ره) از نظر تئوریک و عملی به زن داد، آگاه هستیم. این مساله تا حدی رسید که زن به قرآن تشبیه شد و ما از قدسیت جایگاه قرآن در اسلام خبر داریم. همچنین امام موسی صدر، همواره در اندیشه و عمل خود بر اهمیت نقش زن و مرکزیت او در پیشرفت جامعه و اصلاح آن تاکید داشت. به نظر من، تجربه زن در جمهوری اسلامی ایران، نشانه ای برای احترام اسلام به زن و جایگاه مهم و والای زنان در اسلام است.
عزاالدین درباره جایگاه زنانی ایرانی هم گفت : قطعا، وضعیت زن ایرانی نمونه ای پراهمیت برای روشن کردن جایگاه زن در اسلام است. به باور من این نمونه ایرانی نقض کننده نمونه ای است که تکفیری ها در زمینه های مختلف به ویژه در موضوع زن از خود برجای گذاشتند.

وزیر مشاور در امور توسعه اداری لبنان گفت : ما می دانیم که جنگ های نرم که در عصر ما به راه افتاده است، در مساله زن بسیار برجسته است. جمهوری اسلامی ایران توانسته است که تجربه ای عملی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان را ارائه کند. زن در ایران، در جایگاه های عالی تصمیم گیری سیاسی قرار دارد. ما می بینیم که زنان وزیر می شوند یا مشاور ریاست جمهوری و رهبری هستند و نمایندگان زن در مجلس حضور دارند. این را از یاد نبریم که زن ایرانی، جایگاهی قدرتمند در اجتماع خود دارد. این خود، عاملی اصلی و ضروری برای پیشرفت و توسعه وضعیت زن در هر جامعه ای است.


اخبار لبنان را اینجا پیگیری کنید


سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:46:27