افشای دیدار محرمانه مقامات سعودی و صهیونیستی در مصر

شنبه 19 اسفند 1396 - 20:44:1
افشای دیدار محرمانه مقامات سعودی و صهیونیستی در مصر

تهران- الکوثر: روزنامه صهیونیستی «تایمز آو ایزرائیل» فاش كرد مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی و سعودی هفته گذشته به طور محرمانه در قاهره پایتخت مصر با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه افزود، گزارش‌های موجود حاكی از آن است كه همزمان با حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در قاهره، نشست‌هایی میان برخی مقامات بلندپایه سعودی و اسراییلی انجام شده است. «تایمز آو ایزرائیل» مشخص نکرد آیا شخص محمد بن سلمان نیز در این نشست‌ها حضور داشته است یا خیر.

این روزنامه صهیونیستی افزود: مذاكرات میان طرف های اسرائیلی و سعودی در هتل بزرگی با حضور مسئولان مصری انجام شد و منافع اقتصادی اسرائیل و مصر و عربستان به ویژه در دریای سرخ از جمله محورهای مذاكره میان طرف ها بود.

از نظر تایمز آو ایزرائیل، بارزترین نشانه پیشرفت در مناسبات تل آویو و ریاض آن است كه عربستان هفته گذشته پس از 70 سال به یک شركت هواپیمایی هندی اجازه داد كه از حریم هوایی عربستان برای سفر رفت و برگشت به اسرائیل استفاده کند.

بن سلمان یكشنبه شب (13 اسفند) در نخستین دور سفرهای خارجی خود به عنوان ولیعهد سعودی، وارد قاهره پایتخت مصر شد.

در همین راستا یك مقام مسئول در تشكیلات خودگردان فلسطین به روزنامه «خلیج تایمز» گفت مسئولان مصری همچنان به تبادل پیام میان طرف های سعودی و صهیونیستی كه آن را «پیشرفتی مهم» در مناسبات تل آویو-ریاض خواندند، ادامه می دهند.

به گفته این مقام فلسطینی كه نامش فاش نشد، گرم شدن روابط میان اسرائیل و عربستان به ضرر تشكیلات خودگردان فلسطین است زیرا چنین به نظر می رسد كه اسرائیل دیگر بزرگترین دشمن عرب ها نیست.

 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 20:43:50