شیخ نعیم قاسم:ایران مادر معنوی مقاومت است

سه شنبه 15 اسفند 1396 - 10:43:50
شیخ نعیم قاسم:ایران مادر معنوی مقاومت است

بیروت - الکوثر: معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه ایران بدون هیچ چمداشتی به مقاومت کمک می کند، این کشور را مادر معنوی مقاومت خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهادت یکی از نیروهای این حزب بر لزوم توجه به بحران ها و خطرهای بزرگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: اگر درک نکنیم که رژیم صهیونیستی عامل همه این خطرها و تهدیدهاست نمی توان هیچ اقدام موفقیت آمیزی انجام داد و اگر این به این نتیجه نرسیم که غرق شدن منطقه در تنش و جنگ و بی ثباتی از حضور این رژیم نشأت می گیرد هیچ امیدی به پیشرفت نیست.

وی توجه به این مساله را عامل پیشرفت مقاومت دانست و افزود: رژیم صهیونیستی در حال مظلومیت نمایی در برابر جهانیان است به گونه ای که خبر مجروح شدن یک سرباز خود را به صورت گسترده بازتاب می دهد تا به جهانیان بگوید از طرف جوانان فلسطینی مورد خطر قرار دارند، در حالی که این جوانان در پی بازپس گیری خاک و منزل و کرامت خود هستند.

عضو ارشد مقاومت با اشاره به حمایت شدید آمریکا و برخی کشورها از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: صهیونیست ها با برخی کشورهای بزرگ جهان در راستای تحکیم اشغالگری توطئه کرده و به گسترش فساد در سراسر جهان می پردازند اما هیچگاه از مظلومیت نمایی خود دریغ نمی ورزند.

وی اظهار داشت که آمریکا و اسرائیل انواع شیوه های سرکوب و فشار علیه منطقه با هدف مشروعیت بخشی به این رژیم را مرتکب می شوند و در مقابل، محور مقاومت در راستای آزادی وطن و فلسطین و بازگشت جایگاه و کرامت و عزت به مسلمانان به صورت شبانه روزی تلاش می کند و به دستاوردهای بزرگی رسیده است.

شیخ نعیم قاسم آزادی فلسطین را آزادی همه منطقه توصیف کرد و ادامه داد: اینکه می گویند حزب الله به دلیل همکاری ایران به پیروزی رسید یا اینکه ایران به وسیله دیگران در حال تحقق مصالح خود است یک حرف گزاف و تسمخرآمیز به شمار می آید. هر کاری انجام دادیم در راه لبنان بود و ایران به عنوان دوستدار مقاومت به ما کمک می کند.

معاون دبیرکل حزب الله تأکید کرد که ایران همانند مادری است که از راه رفتن فرزند خود و پشت سر گذاشتن مشکلات و تحقق اهداف شادمان می شود. ایران مادر معنوی مقاومت است و بدون هیچ چشمداشتی به یاری ما می پردازد.

وی افزود: ایران در هر دستاورد ما مشارکت دارد و در هر جای که مقاومت به پیروزی دست یابد بسیار خوشحال می شویم و از هیچ چیز نمی ترسیم. دشمنان نیز به فکر فشار و تهدید نباشند چرا که ما در اوج خوشبختی قرار داریم.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه محور مقاومت از هر دستاوردی در جهان استفاده می کند چرا که دشمن، یکسان و با چهره های مختلف است، خاطرنشان ساخت: دشمن ما در عراق و فلسطین و لبنان و سوریه و یمن و مصر یکی است و رژیم صهیونیستی محسوب می شود که گاهی به صورت مستقیم تجاوز می کند، گاهی به وسیله ابزارهای تکفیری خود و گاهی با دخالت آمریکا و غرب.

عضو ارشد مقاومت بر مقاومت در برابر هرگونه تجاوز و توطئه تأکید کرد و گفت: آمریکا به شدت تلاش می کند تا اراده و وحدت لبنانی را درهم شکند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از تحریم و توطئه و تهدید می پردازد اما باید بداند که بنیان لبنان بر پایه حمایت از مقاومت و دولت استوار است و تفکیک این دو از هم امکان پذیر نیست.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 15 اسفند 1396 - 10:43:36