اعتراض به درج تصویر ترامپ و کوروش کبیر روی یک سکه! +عکس

شنبه 12 اسفند 1396 - 12:39:36
اعتراض به درج تصویر ترامپ و کوروش کبیر روی یک سکه! +عکس

بیروت- الکوثر: اقدام یک سازمان صهیونیست به ضرب سکه ای که تصویر کوروش کبیر و ترامپ در کنار هم روی آن درج شده است با اعتراض کسانی مواجه شد که معتقدند هم تراز دانستن این دو نفر، توهین به حقوق بشر و تاریخ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان موسوم به «معبد مقدس» در فلسطین اشغالی در اقدامی عجیب هزار سکه نقره به نام «سکه معبد» ضرب کرده است که تصویر کوروش کبیر پادشاه هخامنشی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنار هم روی آن نقش بسته است.

این سازمان در توجیه این اقدام خود اعلام کرد یهودیان معتقدند کوروش کبیر و ترامپ، حتی با فاصله تاریخی ۲۵۵۷ ساله از یکدیگر، نقشی یکسان در حفظ اورشلیم (قدس) برای یهودیان ایفا کرده‌اند.

بر اساس متون تاریخی، کوروش کبیر پادشاه ایرانی ۲۵۰۰ سال پیش اجازه داد یهودیان از تبعید در بابل به اورشلیم (قدس) بازگردند و دونالد ترامپ نیز اخیرا این شهر را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

اقدام این سازمان صهیونیست با واکنش های متفاوت کاربران مواجه شد و بسیاری از آنان اعلام کردند کوروش انسان منحصر به فردی بوده است و مقایسه فردی نژاد پرست مثل ترامپ با او مطمئنا مورد انزجار بسیاری از ایرانیان خواهد بود چراکه ترامپ هیچ شباهتی به ابر مرد تاریخ بشریت ندارد واین توهین به حقوق بشر و تاریخ است. به همین علت آنها به درج تصویر ترامپ بر روی سکه مزین به تصویر کوروش کبیر معترض هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


شنبه 12 اسفند 1396 - 12:39:18