آل خلیفه هیچگونه دموکراسی برای مردم بحرین به ارمغان نمی‌آورد

جمعه 11 اسفند 1396 - 16:48:10
آل خلیفه هیچگونه دموکراسی برای مردم بحرین به ارمغان نمی‌آورد

تهران - الکوثر: یک نویسنده و دیپلمات سابق آمریکایی رژیم آل خلیفه را به خاطر ادامه نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان محکوم کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«مایکل اسپرینگمن» نویسنده و دیپلمات سابق آمریکایی گفت: مردم بحرین حتی از ناچیزترین دموکراسی نیز محروم هستند. رژیم آل خلیفه همچنان به سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر ادامه می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: رژیم آل خلیفه نیازهای اساسی مردم بحرین را نادیده می گیرد و حاضر نیست حتی یک دموکراسی ناچیز را برای مردم این کشور تامین کند. دولت بحرین سعی می کند با استفاده از زور مردم و شکست هایش را کنترل کند. چکمه آهنی شاه بحرین بر روی گردن مردم فشار زیادی وارد می کند و موجب تشدید مخالفت ها شده است.

این تحلیلگر ارشد سیاسی در پاسخ به سئوالی درباره حملات اخیر نیروهای بحرین به معترضان در برخی شهرها و روستاها و تاکید معترضان بر ادامه اعتراضات تا عملی شدن درخواست های شان و سرکوب اعتراضات در بحرین گفت: ارزیابی من از اعتراضات و تظاهرات روزانه در بحرین و سرکوب مخالفان این است که تا زمانی که رسانه های خبری اروپایی و آمریکایی، انتشار گزارش درباره این اتفاقات را آغاز نکنند، اتفاق چندانی در این کشور نخواهد افتاد. 7 سال است که شیعیان و سنی ها علیه سرکوب و ظلم رژیم آل خلیفه تظاهرات می کنند. آنها حتی دامنه اعتراضات خود را به شهر مونیخ نیز کشانده اند، جایی که کنفرانس امنیتی در حال برگزاری است. ظاهرا "چالش های بزرگ در عرصه امنیت بین المللی" در بحرین یا یمن وجود ندارد که شرکت کنندگان در کنفرانس مونیخ اهمیتی برای آن قائل نیستند. آنها به این دلیل اهمیتی برای اوضاع بحرین قائل نشده اند که منامه پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود.

وی افزود: آمریکا و اروپا قراردادهای تسلیحاتی بزرگی با رژیم بحرین دارند و نیروهای امنیتی بحرین را نیز آموزش می دهند. در سپتامبر 2017 میلادی وزارت خارجه آمریکا با فروش 4 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به آل خلیفه موافقت کرده است. به نوشته روزنامه آیریش تایمز، یک گروه بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر از یک شرکت ایرلندی خواسته است تا آموزش نیروهای امنیتی بحرین را متوقف کند.

وی در پاسخ به این سئوال که " با توجه به افزایش تعداد مرگ و میرها در بحرین به خاطر صدور احکام قضایی علیه مخالفان و معترضان، به نظر می رسد رژیم منامه تصمیمی برای کاهش تنش ها در این کشور ندارد و ارزیابی شما از این وضعیت چیست"، تاکید کرد: احکام صادر شده مخوف و هولناک است. در شرایط کنونی، در حالی که دولت بحرین از حمایت آمریکا و بریتانیا برخوردار است، یک کمپین حقوق بشری قاطع در این کشورها و سایر کشورهای جهان می تواند مشکلات زیادی را برای رژیم آل خلیفه در آینده ایجاد کند. محدودکردن یا قطع منابع مالی مورد نیاز رژیم بحرین ، مبارزان آزادیخواه بحرینی را قادر خواهد ساخت تا در برابر نیروهای امنیتی موفقیت و پیشرفت بیشتری داشته باشند. خارج کردن همه یا بخشی از ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از منامه، بحرین را از یک منبع درآمدی بزرگ از سوی دولت آمریکا محروم خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تلاش اخیر رژیم منامه برای عادی سازی روابط با اسرائیل و اینکه آیا لابی سعودی پشت چنین تلاش هایی قرار دارد، گفت: به نظر من، دولت عربستان در پشت تلاش ها برای بهبود روابط بحرین با اسرائیل قرار ندارد. قطعا این مساله به عربستان کمک می کند تا از آن علیه ایران استفاده کند. ولی من تصور می کنم این مساله یک طرح اسرائیلی است که با هدف ایجاد اختلاف و دو دستگی در جهان عرب صورت گرفته است. گرچه هیچ رابطه رسمی بین رژیم صهیونیستی و بحرین وجود ندارد ولی تماس ها و همکاری های پشت پرده زیادی بین دو طرف وجود دارد. در دسامبر 2017 شبکه الجزیره گزارش داد که یک هیئت بحرینی وارد اسرائیل شده تا پیام مدارای مذهبی و همزیستی را ارسال کند. در سال 2011 نیز واشنگتن تایمز گزارش داد که بحرین روابط مخفیانه ای با سرویس اطلاعاتی اسرائیل موسوم به موساد دارد. بی شک عربستان کمک های زیادی به رفتار سرکوبگرایانه رژیم بحرین از سال 2011 تاکنون داشته است. ولی باید به نقش آمریکا در تسهیل این روابط بین اسرائیل و بحرین نیز توجه کنیم.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 11 اسفند 1396 - 16:48:4

دسته بندی :