مطماطه شهری زیر زمینی در تونس! عکس+فیلم

یک شنبه 6 اسفند 1396 - 13:49:50

تهران- الکوثر: شهر مطماطه، شهری با قدمت بیش از 400 سال در جنوب تونس است که خانه های آن در زیر زمین و دل صخره ها بنا شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بسیاری از ساکنان شهر مطماطه تونس در خانه های خود در زیر زمین زندگی می کنند و این فضای سنتی و زندگی ساده را به جاذبه های شهری و زندگی در آن ترجیح می دهند. 

با وجود پایداری این خانه ها برابر عوامل و فرسایش زمانی اما شمار ساکنان شهر مشهور مطماطه در دهه های اخیر کاهش یافته است. 

این شهر به علت اینکه خانه های آن در دل صخره ها بنا شده ، شهرت یافته است.

ساکنان این منطقه برای در امان ماندن از نوسانات جوی و طبیعت وحشی ، خانه های خود را زیر زمین بنا کرده اند.

با وجود اینکه بسیاری از ساکنان مطماطه به تبدیل خانه های خود به ساختمانهایی روی زمین در اطراف این منطقه یا شهرهای نزدیک روی آورده اند اما برخی دیگر همچنان به باقی ماندن در این شهر و زندگی در این محیط ساده و سنتی پایبندند.

این ویژگی منحصر به فرد موجب شده است گردشگران زیادی از این شهر دیدن کنند به ویژه اینکه خانه های آن به تصاویر تخیلی فضایی شباهت دارد و همین مسئله موجب شد این شهر به یکی از صحنه های عکسبرداری برای فیلم جنگ ستارگان سال 1970 تبدیل شود که به شهرت این شهر افزوده است. 

مطماطه که در 378 کیلومتری پایتخت تونس قرار دارد نام قبیله ای است که نتوانست برابر دشمنان خود مقاومت کند. اعضای این قبیله به این منطقه در جنوب تونس مهاجرت و خانه های خود را زیر زمین حفر کردند تا دشمنان آنها را نبینند و خود را در محیط استتار کنند. 

خانه های این شهر که قدمت آن به بیش از 400 سال می رسد در تابستان خنک و در زمستان گرم است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید کنید 


یک شنبه 6 اسفند 1396 - 13:8:25