قیس الخزعلی از نقش حاج رضوان در شکل گیری مقاومت عراق می‌گوید

جمعه 4 اسفند 1396 - 23:3:59
قیس الخزعلی از نقش حاج رضوان در شکل گیری مقاومت عراق می‌گوید

بغداد- الکوثر: دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت مقاومت عراق در برابر اشغالگران تحت نظر، هدایت و دانش شهید عماد مغنیه آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ قیس الخزعلی در یادواره دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه در بغداد گفت: مقاومت عراق در برابر اشغالگران تحت نظر، هدایت و دانش شهید مغنیه آغاز شد، اشخاصی که توسط مغنیه آموزش دیدند در مقاومت در برابر اشغال آمریکا و دفاع از مرقد حضرت زینب (س) شرکت کردند.

الخزعلی افزود: اگر بخواهیم از حاج عماد مغنیه سخن بگوییم باید تاکید کنیم بخش عمده مقاومت اسلامی که در عراق صورت گرفت و در برابر اشغالگران آمریکایی ایستادگی کرد و آمریکایی ها را شکست داد و مجبور کرد خاک عراق را ترک کنند ثمره تلاشهای حاج عماد مغنیه بود. ما باید اینها را بگوییم تا جهان همه بدانند شهید عماد مغنیه اولین مسئول و اصلی ترین مسئول و ناظر مستقیم بر نقش مقاومت اسلامی در عراق بود.

دبیرکل عصائب اهل الحق افزود: هرچقدر که مقاومت پیشرفت کرد به برکت وجود ایشان بود. مقاومت اول در عراق در سال 2003 بسیار ابتدایی بود . اما با تلاشهای عماد مغنیه مقاومت پیشرفت کرد و به مقاومت کنونی رسید. نسل اول و فرماندهان نسل اول گردانهای مقاومت نتیجه تربیت وآموزش مکتب حاج عماد مغنیه بودند. این حقیقتی است که شاید بسیاری از آن اطلاعی نداشته باشند . اما زمان آن فرا رسیده است که همه جهان از آن آگاه شوند، او با دقیق ترین جزئیات مسائل را نظارت می کرد و با مشورت ها و تجربه هایی که در تاریخ طولانی مقاومت با اشغالگران اسرائیلی داشت در مقاومت عراق اشراف داشت.

الخزعلی در ادامه افزود: هنگامی که نیروهای گروه تروریستی داعش از همه کشورهای جهان به سمت کشور ما سرازیر شدند و مرجعیت دینی فتوای تاریخی خود را برای مقابله با آنها صادر کرد تا از سرزمین مقدسات و از خاک مهین عزیز یعنی عراق دفاع شود در آن زمان مردم روحیه چندانی نداشتند و سرویس های امنیتی در شرایطی نبودند که بتوانند در برابر این تروریستها که از همه جا به عراق آمده بودند بایستند. در آن زمان گروهی از جوانانی که در سالهای قبل به دست شهید مغنیه پرورش یافته بودند در برابر تروریستها ایستادند که آغاز تاسیس بسیج مردمی عراق بود. این جوانان از فرماندهان مقاومت اسلامی بودند. آنها توانستند دهها هزار بلکه صدها هزار جوانی را که در پاسخ به مرجعیت دینی برای جنگ با داعش آمده بودند ساماندهی کنند. آنها با سرعت و در مدت زمانی بی سابقه توانستند بسیج مردمی عراق را ساماندهی کنند و جوانان را آموزش نظامی بدهند و تجهیزات به آنها بدهند و در درگیریها آنها را رهبری کنند و پیروزی ها را محقق کنند و از مرحله دفاع به مرحله حمله تغییر موضعیت بدهند و همه خاک عراق را آزاد کنند. این فرماندهان دانش آموختگان مکتب حاج عماد مغنیه بودند. آنها از سال های 2003 تا 2005 توسط حاج عماد مغنیه آموزش دیدند و با اشغالگران آمریکایی مقاومت کردند و آنها را شکست دادند و از مرقد حضرت زینب سلام الله علیها در سوریه نیز دفاع کردند و با تروریستهای داعش جنگیدند و پیروز شدند. این ها همه از فضل تلاش های این فرمانده بزرگ است. ما همه به او افتخار می کنیم. ما از او و خانواده و حزب و کشورش تشکر می کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 4 اسفند 1396 - 23:3:48