پیش بینی دقیق و عالمانه حضرت زهرا سلام الله علیها از فتنه

سه شنبه 1 اسفند 1396 - 20:55:51
پیش بینی دقیق و عالمانه حضرت زهرا سلام الله علیها از فتنه

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیش بینی واقع بینانه، دقیق و عالمانه ای از فتنه و نتیجه تفکر سقیفه داشتند.

تهران- الکوثر:   هنگامی که زنان انصار و مهاجر به دیدن حضرت زهرا علیهاالسلام آمدند، حضرت پس از گلایه از مردان و بی وفایی آنان، از فتنه سقیفه پرده برداری کردند و فرمودند:
«ويحهم أنى زحزحوها عن رواسي الرسالة وقواعد النبوة ومهبط الوحي الأمين والطبين بأمر الدنيا والدين ، ألا ذلك هو الخسران المبين وما عشت أراك الدهر العجب وإن تعجب وقد أعجبك الحادث ، إلى أي سناد استندوا؟ وبأية عروة تمسكوا؟ استبدلوا الذنابى»
واي بر آنها، چگونه خلافت را از پايگاه استوار رسالت و پايه‌هاي محكم نبوّت و فرودگاه امن وحي و انسان آگاه به امر دين و دنيا منحرف كرده و دور ساختند. آگاه باشيد كه اين همان زيان و خسران آشكار است. تا وقتي كه زنده باشي به شگفت خواهي آمد و روزگار با رويدادهاي تازه اش بر شگفتي تو خواهد افزود به چه دليل و مستندي تكيه كرده و به كدام ريسماني چنگ زده كه شهپر را به پرهاي نازك و بي خاصيّت تعويض كرده 👈 پيشگامان و فرزانگان را كنار گذاشته و فرومايگان را بر سر كار آوردند؟!

 سپس حضرت از نتیجه غضب خلافت ‌و فتنه سقیفه خبرداد: «أما لعمر إلهك لقد لقحت فنظرة ريثما ننتجوا ثم اختلبوا طلاع القعب دما عبيطا وزعافا ممقرا هنالك يخسر المبطلون ويعرف التالون غب ما أسس الأولون»
✍️ شتر اين فتنه آبستن شده و به همين زودي خواهد زائيد و شما قدح خونين و سَمّ مُهلك از آن خواهيد دوشيد و در آن هنگام ياوه سرايان و تبه كاران زيان خواهند ديد و آيندگان پيآمد سنّت‌هاي گذشتگان را خواهند ديد.

پی نوشت :  معانی الاخبار، ۳۵۵

آری، هنوز هم ثمره آن فتنه، چیزی جز سَم مُهلک و تاریکی و ظلمت و تباهی نیست. امت اسلام چنان متفرق و گمراه گشت که احدی جز خداوند متعال، با تعجیل در ظهور حجتش، قادر به جمع کردن این شیشه خورد شده نمیباشد.


از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

آموزش سوره های دیگر قرآن ویژه کودکان

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

 


سه شنبه 1 اسفند 1396 - 16:45:7