دولت مصر ابوالفتوح را در فهرست تروريست ها قرار داد

سه شنبه 1 اسفند 1396 - 15:34:33
دولت مصر ابوالفتوح را در فهرست تروريست ها قرار داد

قاهره- الکوثر: عبدالمنعم ابوالفتوح رئيس حزب "مصر قوي" (مصرقدرتمند) به همراه 15 تن ديگر از اعضاي اين حزب در ليست تروريسم دولت مصر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دادگاه جنايي قاهره به رياست قاضي مصطفي محمود عبدالغفار بر اساس دادخواست ارائه شده از دادستاني كل با صدور حكمي ابوالفتوح و 15 تن ديگر را در ليست گروههاي تروريستي قرار داد. 
بر اساس دادخواست ارائه شده ابوالفتوح و همراهان او به گروهي پيوستند كه بر خلاف قانون تأسيس شده و هدف آن ضربه زدن به منافع دولت مصر است. 
ابوالفتوح هفته گذشته توسط سازمان امنيت ملي براي انجام تحقيقات بازداشت شده بود. وي به اتهاماتي از قبيل نشر اخبار دروغين براي ضربه زدن به منافع ملي كشور، تأسيس گروهي مخالف قانون كه هدف آن از كار انداختن قوانين و دستورات قانون اساسي و جلوگيري از كار مؤسسات دولتي ،  ضربه زدن به وحدت ملي و امنيت اجتماعي، تغيير نظام حاكم با استفاده از زور، اخلال در نظم عمومي و در معرض خطر قرار دادن امنيت و سلامت جامعه، متهم شده بود. 

شايان ذكر است كه ابوالفتوح چند روز پيش از بازداشت در سفري كه به انگليس داشت در مصاحبه با شبكه تلوزيوني الجزيره دولت حاكم مصر را به ديكتاتوري و سركوب آزادي ها متهم كرده بود و انتخابات رياست جمهوري پيش رو در مصر را فاقد شفافيت و با نتيجه از پيش تعيين شده عنوان كرده بود.


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید

و همچنین بخوانید:

اخبار عربستان

اخبار فلسطین

اخبار سوریه

اخبار بحرین

اخبار یمن

اخبار عراق

اخبار لبنان

اخبار ایران و جهان


سه شنبه 1 اسفند 1396 - 14:53:11