شش اتهام اصلی عبدالمنعم ابوالفتوح

شنبه 28 بهمن 1396 - 21:41:51
شش اتهام اصلی عبدالمنعم ابوالفتوح

قاهره- الکوثر: «طارق محمود» وکیل حقوقی در دادگاه عالی قانون اساسی مصر دادخواستی علیه عبدالمنعم ابوالفتوح به دادستانی کل مصر ارائه کرده و خواستار بازداشت، احضار و بازجویی از وی در رابطه با چندین اتهام شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «المصریون» نوشت در میان اتهامات وارده علیه ابوالفتوح شش اتهام سنگین وجود دارد که عبارتند از:1-تحریک علیه دولت مصر و دعوت به کارشکنی در اجرای قانون اساسی 2-دعوت به تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری 3-عضویت در تشکیلات بین‌المللی اخوان‌المسلمین و تماس با رهبران این گروه در خارج 4- کودتا علیه نظام حاکم و به خطر انداختن امنیت ملی مصر و تلاش برای براندازی دولت 5- ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در این مرحله حساس تاریخی که دولت مصر با توطئه‌های داخلی و خارجی مواجه است 6-کارشکنی در برابر انجام فعالیت‌ نهادهای دولت برای گسترش ثبات امنیتی و سیاسی.

نیروهای امنیتی مصر روز چهارشنبه گذشته عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب «مصر قوی» و نامزد سابق انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور را به دستور دادستانی کل مصر به اتهام ارتباط با گروه اخوان‌المسلمین بازداشت کردند. دولت مصر پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر که عضو اخوان المسلمین بود، این گروه را تروریستی نامید و فعالیت آن را ممنوع کرد.

ابوالفتوح 67 ساله، تا سال 2011 از اعضای مهم گروه «اخوان المسلمین» بود. او در سال 2012 نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود و هم‌اکنون رئیس حزب «مصر قوی» است. وزارت کشور مصر روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت ابوالفتوح به دلیل ارتباط وی با تشکیلات اخوان‌المسلمین در لندن جهت اجرای طرح‌ بی‌ثباتی در مصر با بهره‌برداری از فضای سیاسی انتخابات ریاست‌جمهوری پیشروی این کشور، صورت گرفته است.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 28 بهمن 1396 - 21:39:30