تظاهرات در نیجریه برای آزادی شیخ الزکزاکی

پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 10:58:46

تهران- الکوثر: اعضای جنبش اسلامی نیجریه یک تظاهرات دیگر در پایتخت این کشور ،ابوجا، برگزار کردند و خواستار آزادی رهبر خود یعنی شیخ ابراهیم الزکزاکی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  صدها معترض بابرگزاری تظاهرات و سردادن شعار درخیابان های ابوجا پایتخت نیجریه ، ادامه حبس شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور و  همسرش زینت را محکوم کردند.

عبدالله زانگو از اعضای جنبش اسلامی در نیجریه و یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: «شما ما را زندانی می کنید و مرا متهم به کاری می کنید که مرتکب نشده ام. آنها گوش شنوایی برای درخواست های قانونی و حقوق ما ندارند. وضع سلامتی رهبر ما وخیم است . او در شرایط بدی به سر می برد. او باید به دلایل پزشکی آزاد شود و تحت درمان و مراقبت های پزشکی قرار گیرد. اگر او را امروز آزاد کنید دیگر ما را فردا در اینجا نخواهید دید.»
اعضای جنبش اسلامی نیجریه می گویند دولت نیجریه همچنان به نقض حکم دادگاه عالی فدرال ادامه می دهد که با صدور حکمی خواستار آزادی فوری شیخ الزکزاکی شده است.
در تظاهراتی که در مقابل وزارت دادگستری نیجریه برگزار شد، معترضان اعلام کردند مردم همچنان خشمگین هستند، و به همین دلیل هر روز شمار بیشتری از مردم در این اعتراضات حضور می یابند.
محمد ابراهیم گاماوا از اعضای جنبش اسلامی نیجریه نیز گفت: «هر شهروند نیجریه ای حق اعتراض دارد. تظاهرات در سراسر کشور صلح آمیز است. ما هرگز مشکلی ایجاد نمی کنیم. همان گونه که گفتم برگزاری اعتراضات صلح آمیز همچنان ادامه خواهد داشت و ما بر اساس قانون اساسی نیجریه حق برگزاری اعتراض داریم. و ما می خواهیم این پیام را برای دولت ارسال کنیم که شیخ الزکزاکی باید آزاد شود. ما هیچ گونه مصالحه ای در این زمینه نخواهیم کرد.»
معترضان می گویند بر اساس قانون اساسی نیجریه، بازداشت یک فرد بیش از چهل و هشت ساعت اقدامی غیر قانونی است و به همین دلیل دولت باید بدون قید و شرط شیخ الزکزاکی را آزاد کند.


اخبار نیجریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا

 


پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 10:54:50