درگذشت ۵۴ بیمار فلسطینی در 2017 به دلیل ممانعت از خروج آنها از غزه

چهار شنبه 25 بهمن 1396 - 13:33:3
درگذشت ۵۴ بیمار فلسطینی در 2017 به دلیل ممانعت از خروج آنها از غزه

تهران - الکوثر: طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر، سال میلادی گذشته 54 بیمار در غزه که منتظر اخذ مجوز از اسرائیل برای خروج از غزه و درمان در خارج از این منطقه بودند، جان خود را از دست دادند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی از سازمان‌ها از جمله دیده‌بان حقوق بشر، و عفو بین‌الملل دربیانیه مشترکی تاکید کردند، ‌۵۴ فلسطینی که ۴۶ تن از آنها مبتلا به سرطان بودند، سال ۲۰۱۷ به دلیل مخالفت یا تاخیر در صدور مجوز خروج از سوی اسرائیل، جان خود را از دست دادند.

سال ۲۰۱۷، ۲۵ هزار درخواست برای دریافت مجوز خروج از غزه به رژیم صهیونیستی ارائه شد و اسرائیل تنها با نیمی از آنها موافقت کرد و این پایین‌ترین میزان از زمانی است که سازمان جهاني بهداشت اقدام به جمع‌آوری آمار در این زمینه در سال ۲۰۰۸ کرده است.

اسرائیل سال ۲۰۱۶ با ۶۲ درصد از درخواست‌های ارائه شده موافقت کرد و این در حالی است که این رژیم سال ۲۰۱۲ با ۹۲ درصد از آنها موافقت کرده بود و این نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی محدودیت خودرا درباره موارد استثنایی انسان دوستانه تشدید کرده است.

این سازمان‌ها از اسرائیل خواستند محدودیت‌های غیرمشروع تحمیلی بر آزادی نقل و انتقال افراد از غزه را لغو کند اما توجیه اسرائیل این است که اقدامات امنیتی این رژیم درباره کسانی که از غزه می‌آیند، ضرورت دارد، منطقه ای که جنبش حماس بر آن کنترل دارد و اسرائیل آن را «تروریستی» می‌داند.

پس از سيطره حماس بر غزه در سال ۲۰۰۷، اسرائیل این منطقه را محاصره کرد و مصر گذرگاه مرزی «رفح» که تنها دروازه ساکنان غزه به دنیا بدون عبور از مناطق تحت کنترل اسرائیل است را از چند سال پیش بسته و آن را در دوره‌های مختلف و برای موارد انسان دوستانه باز می‌کند.

نوار غزه با حدود دو میلیون جمعیت شاهد سه جنگ نابود کننده بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ بود که خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و همه جوانب حیاتی آن وارد کرد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 بهمن 1396 - 13:26:17