برگزاری دادگاه صدهاعضو اخوان المسلمین امروز درقاهره

سه شنبه 24 بهمن 1396 - 8:18:53
برگزاری دادگاه صدهاعضو اخوان المسلمین امروز درقاهره

قاهره- الکوثر: دادگاه جنایی قاهره،امروز توسط قاضی حسن فرید، محاکمه محمد بديع و 738  تن از اعضای اخوان المسلمین را برگزار مي كند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این گروه از اخوان المسلمین متهم به سازماندهی و شرکت در یک  عمليات مسلحانه در میدان رابعه العدویه، "میدان هشام بلوکات"، و مسدود كردن جاده ها، محدود کردن آزادی حرکت مردم و قتل عمدِ شهروندان و نیروهای پلیس  مي باشد.

محمدبدیع  از سال ۱۹۹۶ میلادی عضو شورای رهبری اخوان المسلمین بود و بعد از کناره‌گیری محمدمهدی عاکف در سال ۲۰۱۰ میلادی، به جای او رهبر این گروه شد.

در جریان اعتراضات پس از کودتای ۲۰۱۳ علیه محمد مرسی که به اعتراض گسترده اخوان المسلمین و تحصن آنها در مسجد رابعه عدویه در قاهره و چندین نقطه دیگر در مصر انجامید، محمد بدیع در جمع هواداران اخوان ظاهر شد و دستگیری محمد مرسی را محکوم کرد. دولت موقت مورد حمایت نظامیان نیز  حکم جلب او را به اتهام دست داشتن و تحریک به کشتن مخالفان محمد مرسی در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۳ صادر کرد.

او نهایتاً در روز ۲۰ اوت ۲۰۱۳، در آپارتمانی در شهرک نصر قاهره دستگیر شد. پس از دستگیری وی بارها به همراه محمد مرسی در دادگاه ظاهر شد و مشروعیت دادگاه را زیر سؤال برد. در سال ۲۰۱۴ دادگاهی بدوی در مصر وی را به همراه ۶۸۲ نفر از اعضای اخوان المسلمین به اعدام محکوم کرد


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید

و همچنین بخوانید:

اخبار عربستان

اخبار فلسطین

اخبار سوریه

اخبار بحرین

اخبار یمن

اخبار عراق

اخبار لبنان

اخبار ایران و جهان


سه شنبه 24 بهمن 1396 - 8:18:43

پربازدیدها