آشکار شدن ضعف رژيم صهيونيستي در برابر نفوذ از جنوب لبنان

یک شنبه 22 بهمن 1396 - 21:30:57
آشکار شدن ضعف رژيم صهيونيستي در برابر نفوذ از جنوب لبنان

بيروت- الکوثر: در حالي كه رژيم صهيونيستي عمليات ساخت ديواري بتوني در مرز با لبنان و تشديد اقدامات امنيتي را در دستور كار قرار داده است خبرگزاري ملي لبنان روز يكشنبه از عبور يك شهروند عادي لبناني از مرزهاي جنوبي اين كشور و ورود به فلسطين اشغالي خبر داد.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، بر اساس گزارش خبرگزاري لبنان، فردي با نام مخفف «ع م» در منطقه «بوابه فاطمه» كفركلا در جنوب لبنان پس از گذشتن از خط آبي سازمان ملل، از موانع مرزي عبور كرده است.

خط آبي به مرزي غيرنهايي مي‌گويند كه سازمان ملل در سال 2000 ميلادي پس از عقب نشيني رژيم صهيونيستي از جنوب لبنان ترسيم کرد كه به خط عقب نشيني هم معروف است.

شهروند ياد شده لبناني پس از ورود به فلسطين اشغالي به دست نيروهاي رژيم صهيونيستي بازداشت شده است. البته معلوم نيست او پيش از دستگيري چه مدت در سرزمين هاي اشغالي حضور داشته است.

اين دومين بار است كه يك شهروند لبناني با وجود همه تدابير امنيتي صهيونيست ها از نوار مرزي و چندين مانع از جمله سيم هاي خاردار متصل به برق، و دوربين هاي حرارتي حساس به هرگونه حركت عبور كرده است.

ارديبهشت ماه امسال نيز يك شهروند عادي لبناني توانست با عبور از مرز حدود 10 كيلومتر در عمق خاك فلسطين اشغالي پيش برود و به منطقه «كريات شمونه» برسد. سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان همان موقع در اين باره گفته بود: اين اتفاق نشان داد كه همه تدابير اتخاذ شده اسرائيلي‌ها براي متوقف کردن نفوذ از لبنان بي فايده بوده است.

طي روزها و هفته هاي اخير خبرهايي درباره تلاش رژيم صهيونيستي براي احداث ديوار حائل بتوني در محدوده مرزي فلسطين اشغالي با لبنان منتشر شده است که نيروهاي پاسدار صلح سازمان مل نيز خبر آن را تاييد کردند. لبنان به اين اقدام معترض است و آن را تجاوز به تماميت ارضي خود مي داند.

مقام هاي لبناني مي گويند بين لبنان و فلسطين اشغالي 13 نقطه مرزي مورد اختلاف وجود دارد و هنوز محدوده مرزهاي بين المللي بين دو طرف تعيين نشده است و تا آن زمان رژيم صهيونيستي نبايد دست به اقداماتي مثل احداث ديوار حائل بزند.


برای عضویت در پایگاه تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 بهمن 1396 - 21:30:49