اعتراف موشه یعلون: ما هیچ گاه داعش را تهدیدی برای خود نمی‌دانستیم

پنج شنبه 19 بهمن 1396 - 15:15:50
اعتراف موشه یعلون: ما هیچ گاه داعش را تهدیدی برای خود نمی‌دانستیم

بيروت- الکوثر: موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست یک اندیشکده صهیونیستی که دهم بهمن ماه آغاز شد، گفت ما حتی در گذشته نیز داعش را تهدیدی برای خود نمی دانستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یعلون در نشست موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می کنید داعش تهدیدی جدی برای اسرائیل باشد؟ گفت: خیر. ما حتی در گذشته نیز چنین تهدیدی را احساس نمی کردیم. در واقع داعش بزرگترین تهدید برای خاورمیانه نیست.

وی مدعی شد: این تصوری اشتباه است که فکر کنیم ایران در مقابله با داعش بخشی از راه حل باشد زیرا رژیم ایران در چارچوب نبرد شیعه و سنی، با داعش می جنگد. بنابراین ایران می خواهد از طریق نبرد با داعش بر منطقه سلطه پیدا کند و ما نباید اجازه چنین چیزی را به ایران بدهیم.

این وزیر سابق رژیم صهیونیستی افزود کار داعش در منطقه تمام نشده است. درست است که دیگر سرزمین وسیعی در کنترل داعش نیست اما هنوز عناصر داعش در خاور میانه خیلی فعال هستند و ما نمونه آن را در سوریه و عراق و شبه جزیره سینا و حتی به تعداد کمی در کرانه باختری می بینیم. در غزه داعش به عنوان یک گروهک، حماس را به چالش می کشد. همچنین تروریستهای داعش در سراسر جهان حضور دارند. بنابراین داعش هنوز تهدید است اما مهمترین تهدید نیست.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 19 بهمن 1396 - 15:15:41