تظاهرات شيعيان در نيجريه

پنج شنبه 19 بهمن 1396 - 16:9:55
تظاهرات شيعيان در نيجريه

تهران- الکوثر: شماری از اعضاي جنبش اسلامی نيجريه با تظاهرات به سمت ساختمان پارلمان اين کشور، محاکمه عاملان قتل شيخ قاسم عمر از روحانيون شيعه عضو اين جنبش را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏،  مردم نيجريه در محکوميت قتل عضو ارشد نهضت اسلامی اين کشور تظاهرات کردند.
شماري از اعضاي جنبش اسلامي نيجريه به سمت ساختمان پارلمان اين کشور تظاهرات کردند و خواستار محاکمه و مجازات عاملان قتل شيخ قاسم عمر از روحانيون شيعه برجسته عضو اين جنبش شدند. شيخ قاسم عمر رهبر نهضت اسلامي در شهر سوکوتو در شمال نيجريه بود. در جريان تظاهرات براي درخواست آزادي شيخ زکزاکي دبيرکل جنبش اسلامي نيجريه در ابوجا، نيروهاي پليس شيخ قاسم عمر را به ضرب گلوله مجروح کردند. او روز دوشنبه در نتيجه جراحات وارده جان خود را از دست داد. اعضاي اين جنبش تاکيد کردند از زمان قتل عام شماري از اعضاي اين جنبش در سال دوهزار و پانزده که بيش از سيصد و پنجاه کشته بر جا گذاشت، آنها بارها هدف حملات نيروهاي امنيتي نيجريه قرار گرفته و برخي از آنها ترور شده اند.
عبدالله موسي عضو جنبش اسلامي نيجريه گفت آنها اعضاي مهم نهضت ما را مي کشند. شيخ قاسم عمر در جنبش اسلامي نيجريه فردي بسيار مهم بود. او رهبري جنبش را در شمال بر عهده داشت به همين علت او را هدف گلوله آلوده به سم قرار دادند. ما هرگز عاملان قتل شيخ قاسم عمر را رها نمي کنيم و آنها را به سزای عملشان خواهيم رساند. 
در جريان اين تظاهرات، شرکت کنندگان بار ديگر خواستار آزادي شيخ ابراهيم زکزاکي شدند. شيخ زکزاکي به همراه همسرش بيش از دو سال است زنداني هستند و به مراقبت پزشکي و درمان فوري نياز دارند. جنبش اسلامي نيجريه اعلام کرد با وجود نگراني درباره رهبر خود، از ميليونها طرفدار جنبش خواسته است از خشونت پرهيز و صرفا براي درخواست عدالت تظاهرات مسالمت آميز برگزار کنند. اين جنبش دولت نيجريه را به بي تفاوتي درباره وضع اعضای اين جنبش متهم مي کند. 
دجي آديانجو يکي از مسيحيان نيجريه که در تظاهرات اعضای جنبش اسلامي شرکت کرده بود گفت متاسفانه رئيس جمهور ما با اين قضيه فرقه اي برخورد مي کند و به جاي اينکه پاسخگوي همه مردم نيجريه باشد، براي منافع گروهي خاص کار مي کند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 19 بهمن 1396 - 15:9:17