خطر مرگ هزاران بیمار یمنی را تهديد می‌کند

چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 18:26:52
 خطر مرگ هزاران بیمار یمنی را تهديد می‌کند

صنعا- الکوثر: تدوام حملات رژيم سعودی و هم پیمانان آن به یمن هزاران شهروند یمنی مبتلا به نارسایی کلیه را با خطر مرگ مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داد حدود چهار صد و چهل شهروند یمنی مبتلا به نارسایی کلیه با خطر مرگ مواجه هستند و برای نجات شان به شدت به دریافت خدمات درمانی نیاز است. مراکز درمانی یمن که به علت حملات هوایی ائتلاف سعودي تجهیزات شان آسیب دیده است و با کمبود شدید تجهیزات تشخیص و درمان مواجه هستند و از مدت ها پیش نتوانسته اند حقوق کارمندان و پرسنل خود را بپردازند عملا نمی توانند برای درمان بیماران اقدام قابل توجهی انجام دهند.
صلیب سرخ جهانی اعلام کرد از سال 2015 که رژيم سعودی حملات خود را به یمن شروع کرده است یک چهارم بیمارانی که در یمن ابتلای آنها به نارسایی کلیه تشخیص داده می شود به علت نبود امکانات درمانی مورد نیاز جان شان را از دست می دهند. در صورتی که بیست و هشت مرکز درمانی باقیمانده در یمن به علت تخریب زیرساخت ها و تخریب دستگاه ها و تجهیزات شان در اثر حملات سعودی ها تعطیل شوند در آن صورت تعداد شهروندان بیمار یمنی که با خطر مرگ مواجه خواهند شد افزایش خواهد یافت.
حملات رژيم سعودی و هم پیمانان آن به یمن به تخریب زیرساخت های این کشور و ویرانی بخش پزشکی و درمانی این کشور منجر شده و باعث شده است که فاجعه انسانی در این کشور تشدید شود و بیماری های مانند وبا در این کشور گسترش یابد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 16:17:8