روسای قوای سه گانه لبنان؛

راه های مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی بررسی می شود

چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 12:1:44
راه های مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی بررسی می شود

تهران- الکوثر: شورای عالی دفاعی لبنان راه های مقابله با تهدیدهای صهیونیست ها و جلوگیری از کشیده شدن "دیوار سیمانی " در مرزها توسط اشغالگران را بررسی می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 

شورای عالی دفاعی لبنان قرار است پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ) با هدف اتخاذ تدابیری مناسب در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از وقوع ناامنی در منطقه مرزی این کشور با سرزمین های اشغالی فلسطین نشست فوق العاده تشکیل دهد.

 "میشل عون " رئیس جمهوری، "نبیه بری " رئیس پارلمان و "سعد الحریری " نخست وزیری در نشست دیروز (سه شنبه ) خود در کاخ ریاست جمهوری "بعبدا" ادعای رژیم صهیونیستی درباره مالکیت بر "بلوک ـ گازی " لبنان را نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تهدید مستقیم ثبات و امنیت منطقه مرزی این کشور و اراضی اشغالی فلسطین دانستند.

مسئولان لبنانی درباره ممانعت از اقدام رژیم صهیونیستی برای کشیدن دیوار سیمانی در داخل مرزهای لبنان و در پیش گرفتن اقداماتی از طریق شورای عالی دفاعی این کشور، توافق کردند.
دفتر رسانه ای ریاست جمهوری لبنان دیروز و پس از این نشست، در بیانیه ای تاکید کرد: نشست فوق العاده شورای عالی دفاع لبنان به ریاست ژنرال عون برای بررسی تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و اتخاذ تصمیم های مناسب به منظور مقابله با تجاوزهای این رژیم و جلوگیری از ایجاد بحران امنیتی در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی برگزار می شود.

در این نسشت همچنین سعد الحریری، نخست وزیر، وزیران مرتبط و مدیران کل دستگاه های امنیتی لبنان شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است؛ روسای قوای سه گانه لبنان درباره اوضاع عمومی این کشور و تحولات اخیر به ویژه تهدیدهای صهیونیستها علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی لبنان در ساخت دیوار سیمانی در مرزهای جنوبی لبنان و "خط آبی " و همچنین ادعاهای "اویگدور لیبرمن " در خصوص بلوک 9 نفتی لبنان که همزمان با اقدام بیروت در برگزاری مناقصه اکتشاف نفت و گاز در این بلوک مطرح شد را مورد بررسی قرار دادند.

براساس این بیانیه، تهدیدها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل و تهدید مستقیم ثبات منطقه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی است که از زمان شروع مرحله اول آن در سال 2006 تاکنون وجود دارد.

روسای قوای سه گانه لبنان بر ادامه تحرکات در سطح منطقه ای و بین المللی برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در ساخت دیوار سیمانی در داخل مرزهای لبنان و تجاوز احتمالی این رژیم به منابع نفت و گاز لبنان در آب های منطقه ای آن توافق کردند.

همچنین در این نشست با بررسی تحولات ده روز گذشته این کشور و دلایل آن در زمینه برطرف کردن اختلافاتی که منجر به این حوادت شد و نیز حل آنچه در نهادهای قانونی لبنان رخ داده براساس قانون اساسی و پایبندی به سند وفاق ملی و اجازه ندادن به اختلافات سیاسی برای تهدید صلح و ثبات داخلی این کشور- توافق کردند.

آنها بر ضرورت آغاز به کار همه نهادهای مجری بخصوص پارلمان و کابینه لبنان برای فراهم سازی بستر سیاسی و امنیتی مناسب برای برگزاری انتخابات پارلمانی در 6 می (16 اردیبهشت ماه ) در فضای دمکراتیک تاکید کردند: مقام های لبنانی همچنین در خصوص تصویب بودجه سال 2018 در سریعترین زمان ممکن توافق کرده اند. نبیه بری پس از پایان این نشست آن را مطلوب و موثر ارزیابی کرد.

سعد الحریری این نشست را نتیجه بخش و فضای حاکم بر آن را مثبت دانست و افزود: در ماههای آینده در راستای مصالح کشور با یکدیگر همکاری خواهیم داشت و به راه حل هایی برای حرکت به رو جلو- دست خواهیم یافت.


چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 12:1:39

دسته بندی :