گردان های حزب الله عراق: با آمریکا هیچ گفتگویی نداریم

سه شنبه 17 بهمن 1396 - 11:58:50
گردان های حزب الله عراق: با آمریکا هیچ گفتگویی نداریم

بغداد- الکوثر: سخنگوی گردان های حزب الله عراق بابیان اینکه این کشور با حضور نیروهای آمریکایی روی ثبات را نخواهد دید، تاکید کرد: امکان گفتگو درباره عنوان حضور آمریکایی ها در عراق در حالی که ما آنان را اشغالگر می دانیم ،وجود ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جعفر الحسینی در مورد تحولات مربوط به خبر خروج تدریجی نیروهای نظامی آمریکا از عراق تصریح کرد: حضور آمریکا در عراق به مثابه اشغالگری است.

وی افزود: ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا خارج از اراده عراقی ها شکل گرفته است و نیروهای آمریکایی سرخود وارد عراق شدند. هیچ نیازی به حضور آمریکایی ها با عنوان تیم آموزش و مستشار نظامی نیست. عراق با حضور آمریکایی ها روی ثبات را نخواهد دید.
الحسینی گفت: هر لحظه ممکن است رویارویی با نیروهای آمریکایی آغاز شود. میانجیگری هیچ طرفی این بار به آمریکایی ها سود نمی رساند و اتفاقات گذشته تکرار نخواهد شد. نیروهای نظامی آمریکا با درخواست دولت عراق به این کشور نیامده اند.
الحسینی تصریح کرد: آمریکا خود  گروه وهابی صهیونیستی داعش را ایجاد کرد تا بهانه ای برای بازگشت دوباره به عراق داشته باشد. نیروهای آمریکایی بسیاری از سران داعش را قاچاقی در شهرهای مختلف عراق به صورت قاچاقی می کردند. ما در تکریت ابزارهای ارتباطی از داعش کشف و ضبط کردیم که فقط نزد آمریکایی ها یافت می شود.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید


سه شنبه 17 بهمن 1396 - 11:58:41