تهدید شدن یک دانشجو در فلوریدا به علت دفاع از حجاب

سه شنبه 17 بهمن 1396 - 4:19:33
تهدید شدن یک دانشجو در فلوریدا به علت دفاع از حجاب

تهران- الکوثر: یک دانشجوی مسلمان در دانشگاه مرکزی فلوریدا، به علت راه اندازی باجه «حجاب رایگان» و شرکت در مراسم «روز جهانی حجاب» با تهدیدهای گسترده‌ای در فضای مجازی روبرو شد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سایت «یونایتد وست» (theunitedwest) یک دانشجوی مسلمان دانشگاه مرکزی فلوریدا که در روز ۱ فوریه، با همکاری اعضای انجمن اسلامی در محوطه دانشگاه باجه «حجاب را امتحان کنید» راه اندازی کرده بود، با موجی از تهدید‌ها و تبعیض‌های مذهبی در توييتر مواجه شده است. 
این باجه با ارائه روسری رایگان به دانشجویان، از آن‌ها خواسته بود که حجاب را امتحان کنند و تجربه جدیدی در رابطه با حجاب داشته باشند. جملاتی چون «حجاب من، قدرت من» و «حجاب من نمادی از درک و فهم است» عده‌ای را خشمگین کرد و آن‌ها با گرفتن تصاویری از این باجه آن را در تویيتر به اشتراک گذاشته و علیه آن تبلیغات کرده بودند. 
یک دانشجوی معترض نوشته بود: آیا زنان را زیر پرچم اسلام سرکوب می‌کنید؟ یا اینکه حجاب جنبه تزئینی دارد و ربطی به دین ندارد؟ 
با افزایش تنش‌ها، مقامات این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای، نصب باجه «حجاب» را کاملا قانونی دانسته و اعلام کردند که اقدام این دانشجوی مسلمان در محدوده قوانین دانشگاهی بوده است. 
گفتنی است روز جهانی حجاب هفته گذشته (۱ فوریه) در دانشگاه‌های مختلف آمریکا و کشورهای دیگر برگزار شد. 


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


سه شنبه 17 بهمن 1396 - 4:18:46