مسجد زهیر کداه مالزی،مسجدی با معماری تایلندی

دو شنبه 26 خرداد 1399 - 13:58:57
مسجد زهیر کداه مالزی،مسجدی با معماری تایلندی

از مراکز دیدنی و زیبای مالزی، مساجد مالزی هستند که جدای از مذهبی بودن از نظر معماری و بصری زیبایی چشم نوازی دارند وهچنین دارای قدمت تاریخی است از جمله این مساجد،مسجد زهیر است که در شهر آلور ستار است.

تهران- الکوثر:  الور ستار بزرگ‌ترین شهر قبل از رسیدن به مرز تایلند است. این شهر، معمولا به عنوان نقطه‌ی شروعی برای سفر به لنکاوی، پارک Muda Eco یا Ulu تایلند، در نظر گرفته می‌شود اما این شهر خود به تنهایی جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد.

یکی از زیباترین بناهای این شهر، در میدان padang واقع است. Balai Besar بنایی است که دیدن آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. این بنای متعلق به قرن نوزدهم،  با ستون‌های تزیین‌شده و تحت تاثیر معماری تایلندی ساخته شده است. مسجد ظهیر یکی از بزرگ‌ترین و چشم‌گیرترین مساجد مالزی است.

مسجد ظهیر کداه مالزی در سال 1912 توسط تونکو محمود، پسر سلطان تاج‌الدین مکرم ‌شاه ساخته شد. این مسجد آرامگاه جنگجویان کداه که در طول دفاع از این شهر در برابر سیام در سال 1812 کشته شدند،است. معماری این مسجد از معماری مسجد عزیزی در شهر لانگکات در شمال سوماترای اندونزی الهام گرفته شده است.

این مسجد با پنج مناره بزرگ ساخته شد که نشانه‌ای از پنج اصل اعتقادی مسلمانان است.

همچنین  بنای ساختمان این مسجد دارای یک گنبد اصلی و 5 گنبد کوچکتر است که معرف اصول دین اسلام میباشد.از طرفی معماری زیبای مراکشی مسجد زهیر بسیار شبیه به مسجد لانکانت (Langkat) در سوماترای شمالی است و این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد مالزیاست که گردشگران هر ساله بعنوان یکی از دیدنی های مالزی از این مکان دیدن می کنند.


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 16 بهمن 1396 - 15:22:9