چهار مخالف رژیم بحرین به عراق تبعید شدند

یک شنبه 15 بهمن 1396 - 10:22:28
چهار مخالف رژیم بحرین به عراق تبعید شدند

بغداد- الکوثر: رژیم بحرین چهار تن از مخالفان خود از جمله یک زن و یک مداح مشهور بحرینی را از این کشور به عراق تبعید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم بحرین سه برادر به نام های سید محمد، سید امیر و سید عبدالنبی الموسوی و همسر وی مریم‌ حسینی را از بحرین به عراق تبعید کرد. این برادران از خانواده ای سرشناس در بحرین بودند و سید امیر الموسوی از مداحان مشهور بحرینی است و به زبان فارسی نیز تسلط دارد. با این حساب تعداد شهروندان بحرینی که طی هفته گذشته به عراق تبعید شده اند به 8 نفر رسید.

تابعیت بحرینی برادران موسوی در سال 2012 توسط وزارت کشور بحرین سلب شد و پس از آن که دادگاه استیناف هفته گذشته اعتراض وارد شده به این حکم را وارد ندانست، این افراد پنج شنبه شب توسط ماموران اداره گذرنامه و ماموران امنیتی به فرودگاه منتقل و به زور به عراق تبعید شدند.

رژیم بحرین از زمان آغاز انقلاب مردمی 14 فوریه در سال 2011 تا کنون طی احکام متعدد صادره توسط پادشاه و وزارت کشور بحرین اقدام به سلب تابعیت حداقل 520 شهروند بحرینی به دلایل سیاسی کرده است و در پی آن تعداد زیادی از آنان از این کشور اخراج شده و با تبعید به کشورهای مختلف بدون داشتن هرگونه تابعیتی بی خانمان شده اند.

سازمانهای حقوقی و مجامع بین الملل بارها اقدام رژیم آل خلیفه به سلب تابعیت از شهروندان منتقد را محکوم کرده و آنرا انتقام جویی سیاسی و نقض موازین بین المللی دانسته اند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 بهمن 1396 - 10:22:18