مصر واگذاری اداره منطقه باستانی اهرام ثلاثه را به امارات تکذیب کرد

شنبه 14 بهمن 1396 - 15:54:24
مصر واگذاری اداره منطقه باستانی اهرام ثلاثه را به امارات تکذیب کرد

قاهره- الکوثر: دکتر محمد اسماعیل، سرپرست کل پروژه توسعه اهرام (هرمس گیزا)،  برخی از گزارش های اخير  رسانه اي  درباره اختصاص مدیریت منطقه به یک شرکت اماراتي برای 20 سال را تكذيب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر محمد اسماعیل سرپرست  پروژه اهرام تاكيد كرد:  دولت مصر در حال حاضر در حال مطالعه این موضوع است.

وي افزود:  شرکت اماراتي كه در زمينه "صدا و نور" فعاليت دارد،  براي تصويب پيشنهاد خود در حال تلاش براي  اخذ موافقت های لازم  است اما فعلا تصمیمی برای تصویب یا عدم تصویب وجود ندارد و درخواست هنوز درحال بررسی در  کمیته های تخصصي است.

منابع خبری عربی به تازگی اعلام کردند مصر اداره آثار باستانی اهرام ثلاثه را به مدت 20 سال به یک شرکت اماراتی به نام«Prisme International» به مبلغ 50 میلیون دلار واگذار می کند.

«مصراوی سامح سعد«، رئیس شرکت توسعه گردشگری «الصوت و الضوء »(نوا و نور) گفت: این شرکت اماراتی از دو سال پیش پیشنهاد اداره منطقه باستانی اهرام ثلاثه را به مدت 20 سال داده بود و اکنون موافقت اصولی مصر با این پیشنهاد خود را به دست آورده است.
مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. قدمت اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می‌رسد که نام‌های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع. که خوفو بزرگترین‌شان و یکی از عجایب هفتگانه است.
مساحت جیزه در حدود هشت کیلومتر است. علاوه بر سه هرم اصلی، چندین هرم کوچکتر، مجسمهٔ اِسفینکس و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از 12 هزار سال پیش نسبت می‌دهند اما هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.
اهرام ثلاثه از مهم ترین مراکز جذب گردشگری در مصر است که شهرت جهانی دارد و هرساله شمار زیادی پردشگر خارجی از آن بازدید می کنند.


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید

و همچنین بخوانید:

اخبار عربستان

اخبار فلسطین

اخبار سوریه

اخبار بحرین

اخبار یمن

اخبار عراق

اخبار لبنان

اخبار ایران و جهان


شنبه 14 بهمن 1396 - 15:54:15

دسته بندی :