دیدار علمای الازهر با نماینده مرجعیت عراق

سه شنبه 10 بهمن 1396 - 17:14:52
دیدار علمای الازهر با نماینده مرجعیت عراق

بغداد- الکوثر: هیئت علمای دانشگاه الازهر مصر با نماینده مرجع عالی قدر شیعیان عراق دیدار و از تشرف به زیارت بارگاه مطهر امام حسین (ع) ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر در بغداد، «شیخ عبدالمهدی الکربلائی»، نماینده مرجعیت شیعیان عراق، در دیدار هیئت علمای دانشگاه الازهر مصر با وی تاکید کرد که از ویژگی برادران مصری این است که خواهان اطلاع از واقعیت‌های عراق هستند و این هیئت درباره سفر به همه اماکن عراق و دیدار با گروه‌های مختلف این کشور کاملا آزاد است.

بر اساس بیانیه آستانه مقدس حسینی در کربلای معلی، هیئت مصری متشکل از برخی از علمای دانشگاه الازهر و چهره های آکادامیک و فرهنگی با شیخ عبدالمهدی الکربلائی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، الکربلائی تاکید کرد که اعضای هیئت مصری برای بازدید از اماکن مختلف عراق و دیدار و گفتگو با گروه‌های مختلف کاملا آزاد هستند و همه درهای این مناطق به روی آن‌ها باز است.

همچنين بخوانيد:

علمای الازهر در حرم امام حسین(ع): شکست داعش نتیجه فتوای مرجعیت بود

نماینده مرجع شیعیان عراق از این هیئت خواست واقعیت ها را به دیگران منتقل کنند و ابراز امیدواری کرد که واقعیت های موجود جامعه عراق به ملت های دیگر، به‌ویژه کسانی که تصمیم گیر هستند و یا در آن تاثیرگذار هستند، و نیز به طبقه روشنفکر جامعه [مصر] منتقل شود تا هیچ گونه انحرافی در افکار عمومی درباره عراق صورت نگیرد.

وی افزود: از ویژگی های مصر، دانشگاه الازهر و دانشگاهیان و قشر فرهیخته این کشور این است که تلاش می کنند از واقعیت امور مطلع شوند و از این رو، درهای همه مناطق و اماکن ما نیز در همه شهرهای عراق به روی آن‌ها باز است و از آن‌ها استقبال می کنیم.

اعضای هیئت مصری نیز از سفر به عراق و تشرف به زیارت بارگاه امام حسین (ع) در کربلای معلی و اطلاع از واقعیت های موجود ابراز خرسندی و تاکید کردند که بسیاری از واقعیت ها و مسائل برای آن‌ها مشخص شد، مسائلی که رسانه‌های مغرض، با هدف ایجاد فتنه بین طوایف اسلام تلاش می‌کنند، درصدد تحریف آن هستند.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 بهمن 1396 - 17:14:45